Avatar billede ninakaroline Nybegynder
09. maj 2009 - 14:10 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

media converter

Hej eksperter! Min far har lige fået en GPS i dag med mp3. Så jeg sidder og er ved at lægge musik ud på et sd kort. MEN! hans cd'er med musik bliver kun til genveje når jeg trækker dem ud på sd kortet. Jeg bruger ikke LimeWire af den begrundelse at det er ulovligt. Min ven har forslået mig at bruge media converter - er det lovligt? Hvis i kender nogle hjemmesider med gratis ikke ulovligt musik, eller en måde at få cd'ernes filer til at virke på så må i endelig skrive! Jeg har desuden TDC PLAY, men det virker jo kun på computeren desværre! :-(

MVH Nina.
09. maj 2009 - 15:02 #1
For 135'ende gang -> skal vi gætte:
Win98, W2000, XP, Vista, Win7 , ... ?
09. maj 2009 - 15:04 #2
... altså konvertere alm. audioCD til *.MP3 formatet ?

Det kan WindowsMediePlayer som du allerede har...

Eller -> http://www.dbpoweramp.com/download.htm
Avatar billede ninakaroline Nybegynder
09. maj 2009 - 15:15 #3
Skal jeg bare sætte en cd i mit drev også åbne Windows media player? Eller skal jeg ind under indstillinger?
Avatar billede ninakaroline Nybegynder
09. maj 2009 - 15:26 #4
Den kalder filerne for: lydspor.
09. maj 2009 - 15:51 #5
Besvar venligst #1 ??

Hvilken version af WindowsMediePlayer har du ?
Avatar billede Computergeek Nybegynder
09. maj 2009 - 16:25 #6
Du kan downloade det fra TDC Play og derfter konvertere dem med dette program : http://www.dvdvideosoft.com/products/dvd/Free-Audio-Converter.htm
Avatar billede ninakaroline Nybegynder
09. maj 2009 - 16:47 #7
Jeg har media player 11 :-)
09. maj 2009 - 17:31 #8
... og i WMP11 (WindowsMediePlayer 11) er en funktionsknap øverst [Kopier fra cd ("rip")] ...

Der ka' du bla. vælge [Format], Output bibliotek, Kvalitet [192 kps], osv osv ...

Så er det bare at makér de numre du vil ha' og klaske [Start kopiering fra cd ("rip")] knappen nederst ...
Avatar billede ninakaroline Nybegynder
09. maj 2009 - 20:13 #9
Tusind tak! du har redet vores aften!!!
Avatar billede ninakaroline Nybegynder
09. maj 2009 - 20:13 #10
hvordan giver jeg point?
09. maj 2009 - 20:17 #11
Ping...
(Dete er et [svar]...)
Avatar billede ninakaroline Nybegynder
10. maj 2009 - 10:41 #12
Jeg fandt ud af hvordan man gjorde det i media player, men problemet er nu at den ikke omdanner dem til mp3 filer men til media filer, og dem kan min fars GPS ikke afspille. Hvordan laver jeg dem om - på en enkelt måde! :)
10. maj 2009 - 16:46 #13
Hvis du på ingen måde har været ved nævnte opsætning ->

"Der ka' du bla. vælge [Format][MP3], Output bibliotek, Kvalitet [192 kps], osv osv ..."

så vil den vælge "media filer" som du fremstiller det...
Avatar billede ninakaroline Nybegynder
10. maj 2009 - 18:06 #14
tusind tak :-)