Avatar billede kiran Nybegynder
08. maj 2009 - 11:06 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Gemme en markering.

Jeg har arbejdet længe med en markering i et billede, og vil gerne fortsætte senere. Jeg vil nødig skulle starte forfra. Er det muligt at gemme en markering i PS, og hvis ja, hvordan?
Avatar billede webweaver Praktikant
08. maj 2009 - 11:14 #1
Hvordan har du lavet din markering?
Er det bare en selection eller er det som layer mask?

Hvis selection, kan du vel fylde den ud på et nyt layer. Så kan du hurtigt få samme selection igen næste gang du åbner Photoshop.

Layer mask's gemmes inde i "paths" :)

Og ellers er der jo evt. en "action-funktion" i Photoshop, som "optager" hvilke ting du laver. Jeg ved dog ikke hvor effektiv den vil være i dette her tilfælde.
Avatar billede prodic Mester
08. maj 2009 - 11:19 #2
Mon ikke du kan bruge Select->Save Selection-funktionen.
Avatar billede webweaver Praktikant
08. maj 2009 - 11:31 #3
Det kunne self. også være en løsning :)
Avatar billede kiran Nybegynder
08. maj 2009 - 11:47 #4
Foreløbig tak til jer begge. Jeg vil prøve det af ; men har desværre ikke mere tid nu. Jeg vil vende tilbage så hurtigt jeg kan.
Avatar billede kiran Nybegynder
08. maj 2009 - 23:51 #5
Tak prodic, det var lige det jeg søgte, vil du sende et svar.
Avatar billede prodic Mester
10. maj 2009 - 20:12 #6
Kiran - du smider bare et svar selv og accepterer det. :-)
Avatar billede kiran Nybegynder
10. maj 2009 - 21:43 #7
Tak, det gør jeg så; men forstår ikke lige hvorfor