Avatar billede d_dogg Nybegynder
07. maj 2009 - 20:49 Der er 6 kommentarer

En motiveret ansøgning til Cand.IT og Business

Hey Eksperter.

Står med en motiveret ansøgning jeg skal have sendt ind.

Men jeg har ingen erfaring med en motiveret ansøgning, og har derfor ingen idé om hvordan den er. Jeg fandt en opskrift på nettet jeg har fuldt, men det ville være helt kanon hvis der kunne komme lidt friske øjne.
Dert eneste jeg ved at skal skrive hvorfor jeg har valgt lige netop denne uddannnelse samt hvilken forskel jeg kan gøre på selve uddanneæsen og i arbejdsmarkedet.

Jeg er uddannet som IT uinegniør og derfor ville gern elæse videre med It men jeg vil også gerne indbalnde lidt økonomi, så jeg kommer mere hen imod projekt styring, konsuklent og så videre..

Det haste rmeegt....

Kom glad :)
Avatar billede nicomo Nybegynder
12. maj 2009 - 10:41 #1
Nu kommer det selvfølgelig an på hvilken opskrift du har fundet, men da jeg søgte ind på studiet gik jeg udfra følgende opskrift

Skriv på de første 2-3 linier hvem du er, og hvad din baggrund er, dernæst fortæller du om hvorfor du søger og dernæst hvorfor ITU bør optage dig.

Gør ansøgningen nem, overskuelig og på max en side. Få en til at læse korrektur på den.

Jeg går på den uddannelse som du søger ind på, og kan kun anbefale den :)
Avatar billede d_dogg Nybegynder
13. maj 2009 - 01:36 #2
tak for savret, men er det muligt at kunen se den ansøgning? bare som inspiration...
Avatar billede nicomo Nybegynder
13. maj 2009 - 18:51 #3
Hey, jeg skal forsøge at finde den når jeg kommer hjem, er først hjemme imorgen... ellers lad mig kigge på hvad du evt har skrevet så kan jeg jo give dig min mening hvis det haster :)
Avatar billede d_dogg Nybegynder
14. maj 2009 - 00:49 #4
jeg er ikke begyndt endnu, har haft travlt på arbejde, så det ville være kanon hvis du kunne sende din imorgen..og hvbis ikke du kan finde så prøver ejg at skrive en selv..min deadline er på fredag, så det haster virkelig...plz help
Avatar billede nicomo Nybegynder
14. maj 2009 - 21:51 #5
Tjek din inbox :) Så har du ihvertfald til inspiration, og som sagt er du velkommen til at sende din ansøgning, så kigger jeg den gerne efter :)
Avatar billede xolsen Nybegynder
28. maj 2011 - 14:34 #6
Hej nicomo, jeg har lidt samme udfordring. Skal også igang med en motiveret ansøgning, men ville være rigtig glad for at se et bud på hvordan den kan udformes. Kan du sende mig din?