Avatar billede kimtheman Novice
07. maj 2009 - 12:19 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Efter installation af avast så fryser Pcén

Hej.
Har slettet AVG fra en maskine der kører Xp Pro og derefter installeret Avast frie version. Når Pcén genstarter fryser billedet fast når den kommer til skrivebordret. Kan ikke andet end genstarte. Er sikker på Avast konflikter med andet program eller lign. kan bare ikke helt finde ud af hvad. Nogen der kender problemet?
HAr brugt avast på andre Xp Pro med nogenlunde de samme sikkerhedsprogrammer uden problemer.
Avatar billede seeker_dk Nybegynder
07. maj 2009 - 17:26 #1
Det kan være svært at pinpointe fejlen.

Måske skulle du fjerne Avast i fejlsikret tilstand gennem tilføj/fjern programmer.

Hen Avira free i stedet. Det kører som en drøm.

Inden du installerer noget nyt, burde du rydde op med Ccleaner måske.
Avatar billede kimtheman Novice
07. maj 2009 - 22:00 #2
Det kan da ikke måle sig med avast free
08. maj 2009 - 15:19 #3
... som sagt bør du have CCleaner rensing ind imellem...
Avatar billede kimtheman Novice
08. maj 2009 - 20:38 #4
For en god ordens skyld vil jeg lige sige jeg altid har brugt CCleaner engang imellem men det løser nu ikke mit nuværende problem og det lyder heller ikke til i kan.
08. maj 2009 - 21:08 #5
... for en go' ordens skyld; stik os/mig en HiJackThis ->
http://www.spywareinfo.dk/index.htm#/manualer/hijackthis.htm

Bemærk at HiJackThis.exe programmet skal gemmes i en dertil oprettet mappe og IKKE køres direkte fra nettet...

PS: Brug denne version af HJT -> http://www.trendsecure.com/portal/en-US/_download/HiJackThis.exe

Ikke nødvendigvis pga virus ell. lign. men så ka' jeg se hvad der er i din opstart mm.
Avatar billede kimtheman Novice
08. maj 2009 - 21:27 #6
Dyret har været fyldt med virus ligemed så har været så heldig at slette en fil der ikke skulle slettes op som tilhørte Explore... Så nu ville den slet ikke komme frem med noget på skærmen. Så lige nu er jeg ved at køre en rep. på system filer så det tager lige lidt tid (og er jeg heldig virker avast med nye filer).
Avatar billede kimtheman Novice
09. maj 2009 - 10:20 #7
Ups 1 problem fører andre med sig. Igennem denne Rep. skulle Xp Pro cd key skrives. Men nu er det sådan at cd på computeren er god nok men cd og mærkat er blevet flytning. Så nu kan jeg ikke komme videre hvis jeg ikke skriver en Key.
Har fundet Keyfinder på nettet, og tænkte på om jeg kunne tage harddisk ud og sætte denne i anden maskine hvor maskinen så booter fra anden harddsik med andet Xp installeret. Ville jeg så kunne trække Xp key ud på den harddisk jeg har sat i ? Eller anden måde jeg kan fremtrylle keyén på? (Maskinen vil ikke starte windows nu heller ikke i fejlsikkert osv. Den skal bruge en key, og ville ikke installere "falsk" key). Nogen der kan hjælpe?
Avatar billede kimtheman Novice
09. maj 2009 - 10:21 #8
Med denne "cd på computeren er god nok " menes der Xp keyén på computeren er god nok!
Avatar billede kimtheman Novice
09. maj 2009 - 11:33 #9
Har nu på heldig vis fremskaffet keyén. Men fordi pcén blev afbrudt under installation når denne ikke videre når man vil kører R på den nuværende windows installation. Så kører den lidt og genstarter så. Pis..... Nogen der ved noget?/Kan hjælpe`?
Avatar billede seeker_dk Nybegynder
09. maj 2009 - 22:19 #10
Efter at have læst indlæg 2 og 4 er svaret næhh
Avatar billede kimtheman Novice
11. maj 2009 - 21:23 #11
Købte ny Xp cd og problem med avast blev derved løst. Slukker og lukker.