Avatar billede s0mmer Nybegynder
07. maj 2009 - 11:46 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Auto fyld med auto increment

Hej Eksperter,

Jeg har overtaget en gammel database. En af tabeller har rigtig mange rækker, men ingen unik måde at kende hver række på. Derfor ønsker jeg selvfølgelig at tilføje en ny kolonne som id. Mit spørgsmål er om jeg kan få den til at udfylde auto_increment på alle de eksisterende rækker?
Avatar billede zebra_hansen Nybegynder
07. maj 2009 - 11:55 #1
Ja det kan du sagtens.

Du tilføjer blot en int eller bigint kolonne not null med identity. Så skal den nok fylde op på de eksisterende rækker.

Du kan gøre det på et hav af måder - via gui'en er det blot at tilføje kolonnen og vælge "identity" til Yes i properties på kolonnen.
Avatar billede s0mmer Nybegynder
07. maj 2009 - 13:05 #2
mange tak :)