Avatar billede 2doit Nybegynder
05. maj 2009 - 21:38 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

lz32.dll vil ikke køre eller er ødelagt

når jeg prøver at indstallere ny printer får jeg ovenstående fejl.Jeg har lige fjernt virus fra computeren.  kan ikke indstaller gammel lz32.dll mangler administrationsretigheder. nogen ideer?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
05. maj 2009 - 22:41 #1
Jeg vil kraftigt anbefale dig at reinstallere hele din PC.

Selv om du har fjernet en virus, er du ikke garanteret at alle følgevirkninger er forsvundet - f.eks. kunne det tænkes at virussen har efterladt administratorkontoen åben, eller åbnet nogle porte i din firewall... - så du snart får besøg igen.

Og hvis du pludselig mangler administratorrettigheder på enkelte filer, lyder det meget som om der stadig er noget virus på spil (ikke nødvendigvis aktiv).
06. maj 2009 - 06:59 #2
For 132'ende gang -> skal vi gætte:
Win98, W2000, XP, Vista, Win7, ... ?
06. maj 2009 - 07:00 #3
Nu ved vi jo af goe' grunde ikke hvordan/med hvad du "har fjernet virus..." - men du kunne gennemføre 'pakken' her ->

Hent og instalér CCleaner http://www.ccleaner.com/ + http://www.spywarefri.dk/manualer/ccleaner-manual.htm
Under installationen får du tilbudt [Yahoo Toolbar]. Du kan sige ja eller *NEJ* til den.
Lad programmet foretage en oprydning...

Hent Malwarebytes Anti-Malware herfra:
http://www.besttechie.net/tools/mbam-setup.exe
Eller herfra ->
http://www.majorgeeks.com/Malwarebytes_Anti-Malware_d5756.html

Installer programmet - når det er gjort skal du lade programmet opdatere sig. Herefter åbner et vindue, hvor du skal flytte prikken til "Kør et fuldstændigt systemscan" - klik på Skan Knappen - lad programmet arbejde. Når det er færdig (det tager lidt tid afhængig af hvor meget du har på computeren).
Derefter - Tryk på "Vis resultater" knappen efter scanningen - og herefter tryk på "Fjern det valgte" - nu åbnes log'en og du skal gemme den et sted, hvor du kan finde den igen.
Kopier indholdet herind sammen med en frisk log fra HiJackThis...

...og her er omtalte HiJackThis ->
http://www.spywareinfo.dk/index.htm#/manualer/hijackthis.htm

Bemærk at HiJackThis.exe programmet skal gemmes i en dertil oprettet mappe og IKKE køres direkte fra nettet...

PS: Brug denne version af HJT -> http://www.trendsecure.com/portal/en-US/_download/HiJackThis.exe

(Jooo - jeg har 'virus' på hjernen...)

Mht.: Vista - HøjreMusseTast på *.EXE filen - Kør som Administrator...

Avatar billede 2doit Nybegynder
06. maj 2009 - 07:55 #4
Hej tak for jeres svar/hjælp.

Jeg har Vista Home Premium :)

Og har kørt div. renseprogrammer som cc, dr.web, Mbam, og superantispyware. Og der er ikke mere.
Computren kører ganske fint uden det store bøvl ellers men mangler lige at kunne få indstalleret Printer altså lz32.dll.

Hvorfor kan jeg ikke kopierer den fra "nettet" og sætte den ind?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
07. maj 2009 - 17:47 #5
Som sagt, formentlig fordi virussen har lavet lort i filsystemet på din PC.

Så længe du ved du har haft virus, er der ikke nogen der gider kaste sig ud i en større fejlsøgningsrunde - det kan erfaringsmæssigt simpelthen ikke betale sig, for når denne fejl er løst, dukker den næste op -  and so on...
08. maj 2009 - 17:33 #6
... jeg bør (skal) se omtalte Logs ...
Avatar billede 2doit Nybegynder
09. maj 2009 - 09:36 #7
Jeg satte USB stikket til uden at indstallerer driverne først. Vista fandt selv driverne, så nu kører printeren fint. Læg et svar for jeres tid så får i point :)
Avatar billede ole_madsen Ekspert
10. maj 2009 - 12:52 #8
:-) Jeg springer over, tak.
Avatar billede 2doit Nybegynder
23. august 2010 - 09:08 #9
Tak for jeres tid :)