Avatar billede mason Nybegynder
05. maj 2009 - 14:21 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Auto height på iframe?

Hej eksperter - håber nogen kan hjælpe mig:
Jeg har en iframe hvortil jeg henter indhold fra andre html filer. Jeg vil gerne have elastik i højden på denne iframe, således den automatisk tilpasser sig i højden alt efter højden på indholdet jeg henter ind i den.

Som det er nu kan jeg enten have en bestemt højde på f.eks. 300 px, og så skal højden på de andre html filer være max 300 px, eller jeg kan vælge at sætte scroll til "auto".

Men jeg har sat min scroll til "no", da jeg ikke vil have scroll, men derimod at iframen selv udvider sig alt efter indholdet jeg henter ind.

Hvordan fikser jeg denne lille ting?
Avatar billede mbagge Nybegynder
05. maj 2009 - 14:37 #1
http://www.dynamicdrive.com/dynamicindex17/iframessi2.htm

Dette script virker så vidt jeg husker fint i alle browsere

/Bagge
Avatar billede mason Nybegynder
19. juni 2009 - 15:17 #2
Hej igen, når jeg bruger scriptet som forøvrigt virker super, så kommer der naturligvis en standard scroll på i browserens højre side, når indholdi iframen er stort.
Men på de sider hvor indholdet ikke er så stort, så forsvinder scrollbaren helt. Dvs. sidern springer lidt i bredden, alt efter om scrollen er synlig eller ej.
Jeg vil gerne have scrollben på alle sider, så jeg undgår dette.
Hvis man f.eks. er på www.google.dk så er den grå inaktive scroll synlig, også selvom den ikke skal bruges.
Kan jeg gøre det samme?
Har prøvet noget med scrolling="yes".... men virker ikke helt.