Avatar billede xavis Nybegynder
05. maj 2009 - 13:34 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Problemer med links i mails.

Hejsa

Efter jeg har haft installeret Google Chrome og afinstalleret det igen, kan jeg ikke åbne links i mails ved at klikke på dem. Jeg får følgende besked: "Handlingen er annulleret pga. begrænsninger på computeren. Kontakt systemadministratoren."
Jeg kører Windows Vista og Outlook 2007. Desuden bruger jeg Firefox. Jeg har søgt lidt rundt på nettet og fundet andre tilfælde, men der er ikke nogen af de løsninger, der har hjulpet. Jeg håber, I kan hjælpe!

På forhånd tak!
Avatar billede vejmand Juniormester
05. maj 2009 - 13:42 #1
Er Firefox sat som standardprogram i Angiv programadgang og -standarder?

http://windowshelp.microsoft.com/Windows/da-DK/help/72b76107-08c3-47a7-92f4-f2085403e26b1030.mspx
Avatar billede xavis Nybegynder
05. maj 2009 - 19:28 #2
Ja, det har jeg gjort - det ændrer intet..
Avatar billede vejmand Juniormester
05. maj 2009 - 20:04 #3
Så prøv: Højreklik på ikonet for Outlook når du starter den -> Kør som administrator
Avatar billede xavis Nybegynder
06. maj 2009 - 11:00 #4
Det læste jeg om et andet sted, men den mulighed får jeg ikke.
Avatar billede vejmand Juniormester
06. maj 2009 - 11:39 #5
Prøv om du kan, hvis du følger denne vejledning:

1. Luk Outlook.
2. Klik på knappen Start, og klik derefter på Computer.
3. Klik i Windows Stifinder på det drev, hvor 2007 Office-versionen er installeret.
4. Klik på Programmer, og klik derefter på Microsoft Office.
5. Klik på 2007 Office i Microsoft Office-vinduet.
6. Højreklik på Outlook-ikonet, og klik derefter på Kør som administrator.

Jeg har desværre ikke selv Vista, så jeg kan ikke afprøve det, men det er hentet fra en hjælpe-side hos Microsoft.
Avatar billede xavis Nybegynder
06. maj 2009 - 12:11 #6
Nu kunne jeg køre Outlook som administrator, men jeg har stadig ikke mulighed for at åbne links direkte fra mails.

Jeg forstår ikke, hvordan Chrome kan gå ind og ødelægge dét..
Avatar billede vejmand Juniormester
06. maj 2009 - 13:33 #7
Hmm, det forstår jeg heller ikke rigtig.  :-(

Kan det mon evt. være din firewall som blokerer?
Det er lidt et skud i blinde....
Avatar billede xavis Nybegynder
06. maj 2009 - 14:21 #8
Hmm..det har den aldrig gjort før..

Jeg bruger Eset Smart Security, og jeg kan se, at både ud for Firefox og ud for Outlook har den tilladelse, hvis ikke den skal spørge om lov først. Der er ikke nogen direkte blokeringer.
Avatar billede xavis Nybegynder
07. maj 2009 - 14:19 #9
Er der virkelig ingen, der kan hjælpe mig med dette?
Damn, og jeg som troede, det var et ret simpelt problem..
50 ekstra point til den, der kan hjælpe mig! :-)
Avatar billede xavis Nybegynder
14. maj 2009 - 15:04 #10
Jeg har ærligt talt ingen anelse om, hvad jeg har gjort, men det virker i hvert fald igen - mærkeligt! Måske det var opdateringer fra Microsoft?