Avatar billede dariusch Nybegynder
04. maj 2009 - 18:18 Der er 1 kommentar

Excel og VBA - Automatisk opdatering af data fra kommunikationsport

Hej,

Jeg har et system bestående af en PLC (Programmable logic controller), en PC og Excel Ver.2002.
Jeg ønsker at hente data fra PLC'en ind i Excel.
Dette er ikke noget problem, da jeg har noget software, som opretter kommunikation mellem PLC og PC (Excel).
Det er lykkes mig at finde nogle eksempler på hvordan jeg henter data ind i Excel fra PLC'en. Dog er det betinget af at jeg laver en aktiv handling ved. feks. en knap.
Jeg ønsker at kunne lave VAB kode, hvor jeg opdaterer nogle kollonner i excel, når bestemte data/værdier fra PLC'en er opfyldt.
Kan man det ved brug af en bestem procedure? "Sub", "Function" eller "Property"?

På forhådn tak!

mvh.

Dariusch
Avatar billede oyejo Nybegynder
15. maj 2009 - 06:26 #1
Har du noen mulighet for å aktivere/ åpne excel fra PLC'en?
Da kunne makroen starte når excel ble aktiveret/åpnet.