Avatar billede torolsen Nybegynder
04. maj 2009 - 13:12 Der er 6 kommentarer

VLC mediaplayer

hej. jeg har købt en mac med os x leopard og har så installeret windows xp pro på bootcamp. jeg kunne så godt tænke mig at bruge windows mediaplayer til at se dvd på. men den skal have en dekoder før jeg kan bruge mediaplayer 9 eller nyere og dekoderen skal man jo så købe.. jeg har læst gode råd på nettet at man skulle prøve at installer dit og dat og man bruger en masse tid på det uden at det virker. så faldt jeg over VLC MEDIAPLAYER. dem kan det hele og er nem og installer.http://vlc-media-player.en.softonic.com/
Avatar billede Jensen DK Novice
04. maj 2009 - 13:24 #1
VLC kan en masse bla. forskellige landekoder afspiller næsten alt, så prøv bare at installere den, der er også en player som hedder Gom player den henter selv codecs og afspiller også næsten alt.
http://www.gomlab.com/eng/GMP_download.html
Avatar billede haverslev Novice
04. maj 2009 - 13:37 #2
Ang. mediaplayer, så skal du blot installere denne:
(klik på den blå diskette for at DL)
http://www.freewindows.dk/fw/modules/mydownloads/singlefile.php?lid=339
Avatar billede jih Nybegynder
04. maj 2009 - 14:03 #3
Jeg bruger selv VLC, og har aldrig haft problemer med den. Den spiller så godt som alle filer. (har aldrig endnu kommet på en fil som den ikke har afspillet)

Den er i øvrigt også meget let, fylder næsten ingenting og er let og hurtig at installere. Den kan tilmed også bruges til musik afspilning, med playlists. Jeg bruger den dog ikke til det, da jeg synes at windows media player er fint til det, men hvis man nu ville, er muligheden der ;-)

Vil helt klart anbefale VLC. Nu har jeg ikke prøvet Gom, men siden VLC afspiller stort set alt, har jeg aldrig haft brug for at prøve. :-)
Avatar billede torolsen Nybegynder
04. maj 2009 - 21:41 #4
ok det prøver jeg lige
Avatar billede torolsen Nybegynder
04. maj 2009 - 21:45 #5
bruger os selv vlc men prøvede at installer gom. afinstalleret så gom igen og beholdte så ac3 filerne og så virkede mediaplayer 11 pluslig. men mediaplayeren 11 er ikke optimalt med lydindstillinger osv
Avatar billede Jensen DK Novice
05. maj 2009 - 06:20 #6
torolsen!

Du skal kun bruge svar hvis du vil lukke et spørgsmål, ellers bruger du kommentarer, når du har fået noget brugbart, kan du bede dem der har løst problemet om at lægge et svar, og så sætter du et flueben i firkanten under det farvede svar, derefter klik på opret, så er der givet point og spørgsmålet er lukket, dem du ikke giver et flueben bliver afvist.
PS. bare en oplysning