Avatar billede zeekie Nybegynder
03. maj 2009 - 18:09 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Forældre kontrols program til windows XP

Hej.

Hvordan gør jeg som forældre at min søn ikke kan spille så meget på nettet ? Findes der et program så jeg kan sige hvor meget han må spille ? Så det ikke kommer til at gå ud over mig når jeg er på nettet ?

Han er nemlig meget bidt af et spil hvis navn er Counter strike eller sådan noget, men det vist er et skyde spil.

Jeg håber I kan hjælpe mig.
På forhånd tak.
03. maj 2009 - 19:41 #1
[Counter strike] burde da ikke 'belaste' dit (inter)net ?
Eller andre On-Line spil for den sags skyld. Måske hvis du i forvejen har en laaaaaaaangsom forbindelse...
Avatar billede mchlbk Praktikant
03. maj 2009 - 20:55 #2
Jeg kender ikke til programmer, som tidsmæssigt kan begrænse adgang til bestemte hjemmesider, men man kan godt spærre helt for visse sider.
Avatar billede Slettet bruger
04. maj 2009 - 16:09 #3
En mulighed er at gøre det på router niveau, hvis I har en sådan.
Min egen Linksys router har en funktion hvor man kan begrænse en eller flere af de tilsluttede computere / IPadresser tidsmæssigt. Det vil så ikke kun begrænse ham i at spille counterstrike, men i at komme på nettet i det hele taget i de valgte tidsrum.

jeg vil også tro du kan finde routere som kan begrænse den tilladte datamængde pr. sek. til de enkelte tilsluttede computere. Min egen kan dog ikke, men jeg er næsten sikker på de må findes. Måske andre her på eks. kender en sådan.
Avatar billede drenriza Nybegynder
04. maj 2009 - 16:28 #4
Som sagt, så er det muligt at gøre det over routeren.

Min egen router har de funktioner at den kan spærre for visse computere på bestemte tidspunkter. f.eks (linksys)

Mandag mellem 13-20 kan (ip) ikke bruge nettet.
eller onsdag mellem 12-14 kan (ip) ikke logge på o.s.v,
man, tirs, ons, tors, fre, lør, søn.

Du kan jo også ændre din QoS, så du giver UDP pakker lav prioritet. Og TCP høj prioritet. Så ville dine søns pakker først blive behandlet efter dine egne.

Som sagt kan det også være muligt at ændre pakke længden. Jeg syntes dog default er ganske udemærket.
Avatar billede zeekie Nybegynder
05. maj 2009 - 08:33 #5
Så slet ikke der var kommet svar. Undskyld på forhånd.

Nej, jeg tænker på om der findes noget jeg kan få som freeware eller noget andet som jeg kan købe. Så jeg kan begrænse hans computer. Han spiller jo for meget computer ser I.
Og hvis der er en begrænsning på hans computer så er det vel okay ?
Avatar billede zeekie Nybegynder
05. maj 2009 - 08:38 #6
Min forbindelse fejler ikke noget. Jeg har 15mbit/1mbit. Så der skulle ikke være noget i vejen med den. Det eneste problem jeg har er jo at min søn er ved at blive afhængig. Og selv som forældre er det umuligt at gøre noget.

Eksempel: Jeg beder ham gå med hunden, der går 2 timer og han har ikke gjort det endnu fordi han siger han ikke har hørt det?

Jeg har selv en anden søn også som sagde til mig at jeg skulle gå herind og skrive fordi I måske kunne hjælpe mig. Men alt det der med router og det kan jeg desværre ikke så godt finde ud af. Jeg har en linksys router, men da jeg skiftede til Fullrate så fik jeg en Zyxel og den virker ik så godt som den anden. Men det er et andet emne.

Anyhow!
Findes der et program som jeg kan smække på hans computer så jeg kan styre hvor meget han må spille ?
Lige som netcaféer ?
Avatar billede mchlbk Praktikant
05. maj 2009 - 15:03 #7
Jeg har gravet lidt i det og det viser sig at der findes en række programmer til den slags. Fakstisk en hulens masse programmer.

De koster en smule og det kræver engelsk at sætte dem op. Prøv at kigge nærmere på disse links og se om der er noget der falder i din smag:

http://time-limit-surfing.qarchive.org/
http://www.supershareware.com/info/aye-parental-control.html
http://www.sofotex.com/Advanced-Parental-Control-download_L55170.html