Avatar billede Claus Mester
03. maj 2009 - 13:41 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Gamer PC men ringe FPS i WoW

Jeg håber virkelig nogen kan kaste lidt lys over denne udfordring for mig og evt. hjælpe med at øge performance når jeg spiller.

Sagen er at jeg for kort tid siden, blev nødt til at investerer i et nyt grafikkort (GTX260) da det gamle (8500GT) stod af. Resultatet blev en reducering af FPS i WoW fra genm.snitlig 70 FPS helt ned til 7 FPS de værste steder.

Jeg har forsøgt at sætte alle settings til Ultra, High, Good og Low. På Ultra ligger FPS på mellem 20-40 FPS, men hakker vildt når karakteren vender sig om eller jeg flyver. På low ligger FPS på ca 50.

Der er tilsyneladende ikke de store ændringer at finde, med eller uden addons.

Såvidt jeg ved er mit mobo ikke OC kompatibelt.

Systemet:
Processor: AMD Athlon 64 X2 4400+ (2300 MHz)
Mobo: MSI MS-7327
Ram: 4GB DDR2 400MHz (PC2-6400)
Video: nVIDIA GeForce GTX 260 (GT200-200/D10U-20)
Win XP SP3 Pro
Avatar billede johnstigers Seniormester
03. maj 2009 - 15:01 #1
Hvor stor er din psu?
Avatar billede Claus Mester
03. maj 2009 - 16:51 #2
min psu er på 560W
Avatar billede Zome Nybegynder
04. maj 2009 - 13:39 #3
Tror godt det kunne have noget at gøre med rammene? De er på 400MhZ og så tror jeg det kunne være en idé at invistere i en 700 eller 1000W de er ikke så dyre.
Avatar billede Claus Mester
04. maj 2009 - 14:09 #4
Det er de samme ram som med 8500 kortet. Dengang kørte det bedre?!

Mht. strømforsyningen. Inden jeg investerede i kortet, støvsugede jeg nettet for anbefalinger og har spurgte stolpe op og stolpe ned.

Overalt hører jeg at en 550W sagtens kan trække mit system inkl. det nye kort. Jeg har 560W - så det tror jeg næsten ikke det ka være.
Avatar billede Zome Nybegynder
04. maj 2009 - 20:53 #5
Tror du at det kort du købte var fabriks overclocket?
Avatar billede Claus Mester
04. maj 2009 - 21:05 #6
Det var det ikke. Jeg spurgte.
Avatar billede johnstigers Seniormester
04. maj 2009 - 21:16 #7
Huskede du at afinstallere driver og geninstallere denne da du skiftede kortet?
Avatar billede Claus Mester
05. maj 2009 - 08:07 #8
Jeg formaterede hele dyret inden jeg isatte kortet.
Avatar billede Zome Nybegynder
05. maj 2009 - 08:20 #9
Har du konfigureret på det gamle kort så det kunne køre bedre, eller noget i den retning?
Avatar billede Claus Mester
05. maj 2009 - 17:49 #10
Ja, det har jeg forsøgt, netop fordi FPS var så ringe fra begyndelsen. Det kører fuldstændig som fra da jeg fik det.

Benytter bl.a. nVidia Control Panel. Men jeg har endnu ikke oplevet nogle rigtig mærkbare ændringer når jeg har konfigureret i panelet.
Avatar billede Zome Nybegynder
07. maj 2009 - 14:56 #11
Måske er det noget i wow... har du sat "tripple" et eller andet igang i wow? i den "video" instillinger?
Avatar billede Claus Mester
05. august 2009 - 15:04 #12
Beklager den lange ventetid.

Jeg har nu forsøgt at reformaterer, indstille alt på diverse måder uden held.

Jeg tror jeg forsøger den med rammene nu. Virker det ikke, er jeg overbevist om at det må være bundkortet.

Hvis i lægger svar så giver jeg point selvom problemer ikke er løst.
Avatar billede johnstigers Seniormester
05. august 2009 - 21:22 #13
Hvad med andre spil?
Er det samme problem?
Avatar billede Claus Mester
08. april 2010 - 08:50 #14
Hej john_stigers,

Tak for dit store engagement i tråden her. Beklager responstiderne!

Jeg har i mellemtiden talt med en gamer/hardware ekspert. Han mener helt sikkert det er bundkortet der ikke kan følge med. Hvordan og hvorledes må du ikke spørge mig om.

Jeg har nu også lagt WoW på hylden. Alt for stor en tidssluger :)

Hvis du smider et svar får du point.
Avatar billede johnstigers Seniormester
08. april 2010 - 10:00 #15
ok :)