Avatar billede Anitanita Nybegynder
03. maj 2009 - 10:52 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Tilslutning af Wii

Hej.
Jeg har problemer med tilslutningen af min wii spillekonsol.
Problemer er ikk at få billede og lyd, men farve.
Spillet kan godt spilles, men besværlig gøres når der kræves at man kan se farver.
Vi har i første omgang tilsluttet konsollen til et lille 14" philips tv, hvor det hele fungerede perfekt, men selvfølgelig for lille tv.
Efterfølgende tilsluttede vi det inde i stuen, hvor vi har et 42" Philips flat tv fra 2007.
I det lille tv var farverne på stikket (rød, hvid og gul) indikeret i selv tvet, men i det store tv, er der stik i farverne rød, hvid, grøn og blå.
Jeg har rodet lidt rund med stikkene, men det har ikk lykkedes mig at få farve på.
Har kigget i brugsanvisningen til tvet og kan ikk finde det stik der skal stå "video in" på, på tvet.
Den hvid og røde er placeret i "Audio in" og gul i "Y"
Er der nogen der har en løsning, for er tom for alternativer?
Avatar billede soes Nybegynder
03. maj 2009 - 11:19 #1
På det lille 14" har du forbundet via composit stikket, og på det stor i stuen forsøger du at forbinde et composit til et component stik (tror jeg nok det hedder). De tre stik du beskriver er en til hver farve red/green/blue.

Man kan købe et kabel til Wii'en så man kan gøre brug af component stikket, har det selv og det fungere fint.

Du kan se om det store også har et af de små gule stik, med et rødt og et hvidt stik ved siden af til lyd, ellers skal du se om der ikke er et scart stik i kassen til Wii'en. Det er sådan en lille aflang fætter.
Avatar billede Anitanita Nybegynder
03. maj 2009 - 11:31 #2
Der er ikk scart stik i.
Har tjecket.
Det gule stik er der heller ikk, men hvis det er et spørgsmål om at jeg bare skal anskaffe mig et kabel, så er det super.
Blev helt i tvivl om tvet ikk ku bruges til wii, men det synes jeg ikk sku ku passe, men man ved aldrig c",)
Hedder stikket noget bestemt, eller skal jeg bare forklare at jeg skal bruge et stik til en wii, så jeg kan bruge component stikket?
Avatar billede mstorgaard Praktikant
03. maj 2009 - 11:39 #3
Det hedder bare et Component-kabel, som fx det her: http://www.avxperten.dk/videokabler/component-kabel/component-kabel.asp
Avatar billede Anitanita Nybegynder
03. maj 2009 - 13:03 #4
Super, tusind tak for hjælpen.
Er ny herinde, men hvordan acceptere jeg dit svar, så du får point for det?
Avatar billede mstorgaard Praktikant
03. maj 2009 - 13:08 #5
Du kan bede "soes" om at lægge et svar, så kan du oppe lige under linjen med dato osv. vælge Acceptér svar
Avatar billede Anitanita Nybegynder
03. maj 2009 - 13:12 #6
Soes: Vil du lægge et svar, så jeg kan acceptere, så du får point?
Avatar billede johnstigers Seniormester
09. maj 2009 - 20:57 #7
Husk at bruge den rigtige kategori næste gang ;)
Avatar billede johnstigers Seniormester
10. maj 2009 - 14:40 #8
Anitanita - nu er der gået 7 dage siden du bad om svar, og intet er sket.

Lav selv svar og accepter det så er her lukket.