Avatar billede Callan Nybegynder
02. maj 2009 - 13:34 Der er 3 kommentarer

Erfaren programmør søges til programmering af 'webshop'

Hej alle

Jeg skriver, da jeg skal starte en hjemmeside op, som formidler kontakt mellem køber og sælger indenfor en vis type produkter, og hvor sælgeren - for hver vare, som er oploadet til salg - skal betale hjemmesiden et mindre
beløb (sikkert via PayPal).

Jeg kan forfatte teksterne på hver side, hjælpetekster, fejltekster, funktioner m.v. men jeg kan ikke selv lave designet eller programmere. Jeg opretter dette indlæg for at høre, om nogen her på sitet kunne være interesseret i sådan en programmeringsopgave (eller kender andre som kunne være interesseret).

Betalingen forestiller jeg mig som følger: 25% af beløbet betales ved opstart. 25% betales når programmeringen er afsluttet. De resterende 50% betales ud af hjemmesidens genererede indtægter. Til gengæld for ventetiden fordobles disse 50% (til 100%), og jeg får ikke selv nogen indtægter, før programmøren har fået sin fulde betaling. Hvis vi på det tidspunkt begge ønsker at fortsætte samarbejdet, kan vi lave en tillægsaftale om support af hjemmesiden.

Jeg vil ikke gå i detaljer om projektet her, men i sin funktionelle opbygning vil hjemmesiden minde om fx www.dba.dk, www.bilbasen.dk eller www.jobindex,dk, hvor en sælger logger sig på og derefter får adgang til at oploade data. Disse data bliver derefter gjort søgebare på hjemmesiden, og hvis en køber fatter interesse for et produkt, kan de selektere produktet, hvorefter hjemmesiden generer en mail til sælger (som derefter kontakter køberen udenom hjemmesiden).

Det vil sige, at siden overordnet set indeholder følgende elementer:

- Oprettelse som bruger
- Betalingsmodul
- Mulighed for brugerne at oploade oplysninger på siden
- Database
- Database-søgning
- Oprettelse af søgeagent
- Automatisk genererede mails, når en vare - som opfylder kriterierne i søgeagenten - findes på siden

Jeg vurderer, at der er plads til 2-3 hjemmesider i Danmark, som dækker det behov, denne hjemmeside skal dække (p.t. findes der ingen). For ikke at tabe markedet til en eventuel konkurrent, bliver det  afgørende, at hjemmesiden imødekommer brugernes behov fra start af. Og derfor tilsvarende vigtigt, at programmøren har eksisterende erfaring med denne type opgaver.

Hvis nogen her på sitet har mulighed for at programmere ovenstående, er jeg i første omgang alene interesseret i et uforpligtende prisoverslag fra dig (incl. moms) samt en beskrivelse af dine kompetencer. Jeg vil i positivt fald derefter beskrive hjemmesiden i større detaljer, og bede om et egentligt tilbud.

- Jeg håber, at der en af jer derude, som har den nødvendige erfaring og interesse til at give sig i kast med sådan en opgave.
Avatar billede namic Nybegynder
06. maj 2009 - 22:40 #1
Jeg er interesseret i at høre nærmere om opgaven. Du kan kontakte mig på martintrine @ gmail.com
Avatar billede fun22 Nybegynder
10. maj 2009 - 20:07 #2
Smid også en mail til mig på jtp@jtpdevelopment.dk.. Evt. kan jeg kontaktes på msn@jtpdevelopment.dk..
Avatar billede abbweh Nybegynder
18. maj 2009 - 03:24 #3
Du virker meget seriøs... Kig evt. på denne side side www.ads-on.net og prøv de eksisterende funktioner af. Det er på ingen måde at gøre reklame for side, men hvis du mener disse funktionaliteter, er dem du skal bruge, kan vi sagtens aftale nærmere. Jeg skal henadvejen benytte Paypal men arbejder p.t. med andre betalingsløsninger, som vil blive lanceret samtidig. MVH Michael