Avatar billede enhydralutris Nybegynder
01. maj 2009 - 18:58 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Lexmark x2650 - Kan ikke installere driver

Jeg har en lige fået mig en Lexmark x2650, Som jeg skal bruge til den skriftlige del af folkeskolens afgangsprøve (Ja, skolen vil overlader printerproblemerne til eleverne xD)

Det er så hændt at jeg ikke kan installere driveren til printeren når jeg tilslutter printeren til computeren, jeg brugte installations filerne fra deres hjemmeside da min computer ikke har CD-drev...

Any clues about this issue?

Mange tak på forhånd =)
Avatar billede mchlbk Praktikant
01. maj 2009 - 20:46 #1
Prøver Windows ikke selv at finde driveren, hvis printeren er tilsluttet og tændt, når du tænder computeren?
Avatar billede enhydralutris Nybegynder
01. maj 2009 - 20:51 #2
Jo, men den skriver "driver fundet, men der opstod en fejl i installationen"...

Driverne har jeg nu installeret 5 gange... så... det er lidt irriterende xD

Printeren som sig selv virker som den beskrevet skal.
Avatar billede mchlbk Praktikant
01. maj 2009 - 21:03 #3
Ok. Har du ikke fået en driver-cd med da du købte printeren? Prøv at følge installeringsvejledningen dér i stedet og meld tilbage om det lykkes. :)
Avatar billede enhydralutris Nybegynder
01. maj 2009 - 21:27 #4
Som jeg skrev har jeg intet CD-drev i min computer (kan godt være jeg formulerede mig dårligt ;) )

Men installationen til driverne fandt jeg jo så på Lexmark's hjemmeside, dem fulgte jeg nøje, men da jeg var færdig kunne printer og computer ikke rigtigt gøre godt med hinanden :/
Avatar billede enhydralutris Nybegynder
01. maj 2009 - 21:28 #5
CD'en fulgte skam med :p
Avatar billede mchlbk Praktikant
01. maj 2009 - 21:50 #6
Beklager havde ikke fanget at du ikke har noget cd-drev i maskinen. (Hvad er det for en maskine?)

Jeg forstår at du har installeret en driver til printeren, men at den ikke virker. Prøv at starte med at fjerne den fejlende driver i Enhedshåndtering.

Hent så DriverMax her: http://small.drivermax.com/soft/dmx/drivermax.exe

Pogrammet vil identificere alle manglende/forældede drivere og hjælpe med at installere dem.

Meld tilbage om det virker.

:)
Avatar billede enhydralutris Nybegynder
01. maj 2009 - 23:43 #7
woops... Jeg har lige lagt printeren til siden :-) Vender tilbage i morgen ;-)

(maskinen er en 2 år gammel Acer Ferrari 1000... kan ikke huske eksakt navn ;-) )

Men var også inde i enhedhåndtering, hvilket ikke gav bid.. Men tjekker op på om linket du gav kommer mig til nytte :p Der er jo efterhånden kun 4-5 dage til at printer+computer skal være fuldstændig klar og fejlfri xD (Godt jeg ikke er typen der nemt går i panik :-) )
Avatar billede off-line Nybegynder
03. maj 2009 - 02:12 #8
Med nogle printere er det sådan, at printeren og kablet ikke må være tilsluttet, når driverne installeres.
Så prøv at afinstallere driverne og fjern kablet til printeren.
Installer så driverne igen - ignorer windows installer.
Du vil så muligvis, under installationen, blive bedt om, at
tilsætte kablet, og tænde for printeren.
Jeg kan ikke sige, om det også gælder din printer, men det er
da værd at prøve.
Avatar billede enhydralutris Nybegynder
03. maj 2009 - 12:11 #9
hverken eller virkede :/