Avatar billede -_jinx_- Nybegynder
07. juli 2001 - 20:08 Der er 45 kommentarer og
1 løsning

Min computer går ned under grafikkrævende programmer... =(

Jeg er i dyb frustration. Først havde jeg et Riva TNT2 32 MB grafikkort. Der gik min computer oz ned hver gang den havde kørt noget grafikkrævende et stykke tid.
Min mistanke lå i chippens temperatur ( chippen i kortet). Efter at have prøvet div. driver og alt mulig andet, besluttede jeg mig for at prøve at købe et helt andet slags grafikkort. Havde ellers prøvet at skifte mit eget Riva ud med et der var HELT magen til, kun for at opdage at det ingen forskel gjord.
Nå, men det nye kort... GeForce 2 MX 64 MB kom ind ad døren idag... Har kun lige sat det i og installeret nyeste drivere fra Nvidia... og stadig er kortet meget varmt og ethvert grafikkrævende får straks min computer til at genstarte.

Jeg har en mistanke om at problemet opstod efter min installation af Win2k... Er dog ik\' sikker...

Hjælp mig!!!
Avatar billede sven120 Nybegynder
07. juli 2001 - 20:11 #1
Har du prøvet at opgradere din BIOS? det kan være forklaringen på dit problem.
Avatar billede darkside Nybegynder
07. juli 2001 - 20:13 #2
Hvilket chipsæt har du på dit bundkort..?
Avatar billede darkside Nybegynder
07. juli 2001 - 20:17 #3
Du kan med sikkerhed finde en driver til dit bundkort her:
http://www.tweakup.dk/raid/filer.htm
Det kan også være din AGP driver der kager!
Avatar billede zycho Nybegynder
07. juli 2001 - 20:24 #4
Det kunne også lyde som om din CPU bliver for varm! Hvad er temperaturen på den (kan du se i din BIOS)?

Synes også at en Service Pack ville være en god ide at installere....Ikke sikkert det hjælper på dit problem, men man skal aldrig være sikker og det kan jo ikke skade....

Hvis du har adsl eller lignende burde det ikke være et problem at downloade ca. 100 MB (ellers skal du nok lade være): http://www.microsoft.com/windows2000/downloads/servicepacks/sp2/default.asp

Avatar billede zycho Nybegynder
07. juli 2001 - 20:24 #5
Hvor mange RAM har du i computeren ?
Avatar billede crucial-kid Nybegynder
07. juli 2001 - 20:57 #6
Hvis den bliver for varm starter den ikke forfra, den fryser bare. Prøv at tjekke din bios, om instillinger passer til dit system. Jeg tror dog det er fordi dit system for for lidt strøm. Hvis du skriver lidt mere om din comp og hvilken strømforsyning kan det måske opklares
Avatar billede olemongol Nybegynder
07. juli 2001 - 22:04 #7
okay, det her lyder lidt mærkeligt men prøv at undercolke dit grafikort eller sæt en bedre køler på!!!! :+)))))
Avatar billede olemongol Nybegynder
07. juli 2001 - 22:05 #8
sorry, undercloke = undercloke
Avatar billede pennywise Nybegynder
07. juli 2001 - 22:23 #9
køb en blue orb... www.edbpriser.dk

eller på at finde nye drivere på:
www.tweakup.dk
Avatar billede crucial-kid Nybegynder
07. juli 2001 - 22:31 #10
Det har ikke noget at gøre med noget at gøre med temp\'n, så skulle det da lige være i kabinettet, da du har prøvet med flere kort med samme resultat. Forklar lidt om dit system og den strømforsyning du har. Computeren kan finde på at genstarte spontant hvis den får for lidt strøm. Hvad skal han med en Blue Orb, hvis den bliver for varm er det da forhandleren der skal gøre noget ikke ham!
Avatar billede zycho Nybegynder
07. juli 2001 - 22:35 #11
pennywise > Hvorfor gentager du darkside ?

crucial-kid > Prøv lige at åbne dit ICQ. Får du ikke mine meddelelser ? Jeg har skrevet kanon meget
Avatar billede pennywise Nybegynder
07. juli 2001 - 22:39 #12
zycho> der gør jeg ikke helt......siger at han skulle købe en blue orb eller prøve at kikke på de drivere de har på tweakup.dk
Avatar billede zycho Nybegynder
07. juli 2001 - 22:42 #13
pennywise > darkside linker da til tweakup laaaaaaaangt før dig. Så kommer du 10 år senere og giver det samme link, bare til deres forside :(
Avatar billede makse Nybegynder
07. juli 2001 - 22:45 #14
Prøv at H-klikke på Denne Computer - Egenskaber > Avanceret - Opstart... og fjern hakket i \'Automatisk Genstart\'

Hvis du så får en BSOD, så kom med fejlen.
Avatar billede pennywise Nybegynder
07. juli 2001 - 22:47 #15
zycho> det er ikke 10år efter...det er faktisk kun 2 timer og 6 minutter efter..!!! men han kan da også bare prøve www.geforce.dk!!!
Avatar billede -_jinx_- Nybegynder
07. juli 2001 - 22:53 #16
Ok... En ting ad gangen...

Har ik\' prøvet at opgradere ny BIOS. Men den har jo installeret en ny BIOS sammen med GeForce kortet...har den ik\'?  Desuden, hvordan opgraderer jeg min BIOS?
Avatar billede -_jinx_- Nybegynder
07. juli 2001 - 22:57 #17
Nu er jeg ik\' så meget inde i hardware (er grafiker), men mener at chipsættet for mit motherboard er:
XA100 Plus... Ka\' det være rigtigt?

I så fald, hvor ka\' jeg downloade en anden AGP driver om muligt?
Avatar billede -_jinx_- Nybegynder
07. juli 2001 - 22:58 #18
Jeg ka\' ik\' se temperaturen i BIOS... Men jeg er ret sikker på at det kun er mit Grafikkort der bliver varmt... Har i en periode kørt med åbent kabinet og en KÆMPE ventilator blæsende ind på kortet... Så skete der ik\' noget, men sådan ka\' jeg jo ik\' blive ved.

Har ik\' ADSL... kun en luset 56K forb.
Avatar billede -_jinx_- Nybegynder
07. juli 2001 - 22:59 #19
Computeren har 128 MB RAM. Kører Win2k.

Hvorfor skal blæseren skifter? Har jo prøvet at bytte grafikkort 2 gange. (Riva og GeForce)
Avatar billede makse Nybegynder
07. juli 2001 - 23:00 #20
- jinx - > Prøv det jeg foreslog.
Avatar billede crucial-kid Nybegynder
07. juli 2001 - 23:01 #21
Hvad med den strømforsyning og hvordan ser resten af dit system ud?????
Avatar billede -_jinx_- Nybegynder
07. juli 2001 - 23:01 #22
Strømforsyningen? Hvad er det lige for et navn jeg skal kigge efter og sårn\'? =/
Avatar billede -_jinx_- Nybegynder
07. juli 2001 - 23:02 #23
Resten af system... hmmm..

SB Live.
13 GB Fireball HD
CD-ROM
CD-RW
Netkort.

Er der mere? Eller er det noget helt andet du spørger til Crucial?
Avatar billede -_jinx_- Nybegynder
07. juli 2001 - 23:04 #24
Makse> I så fald kræver det lige at jeg genstarter... Be back in 5
Avatar billede crucial-kid Nybegynder
07. juli 2001 - 23:04 #25
Hvor stor er den strømforsyning og din cpu????

Ellers prøv Makses forslag, kender ikke så meget til win2k
Avatar billede -_jinx_- Nybegynder
07. juli 2001 - 23:05 #26
Nå joh... CPU!
450 MHZ K6-3

Altså MAX OUTPUT i strømforsyninger er 105W hvis det er det.
Avatar billede crucial-kid Nybegynder
07. juli 2001 - 23:07 #27
det lyder det til... 105 e intet

Jeg har en AMD k6-2 med en 235 psu
Avatar billede -_jinx_- Nybegynder
07. juli 2001 - 23:11 #28
Hov!! Jeg tror faktisk jeg har en MAX OUTPUT på 230W.

Kom vist til at kigge forkert...
Avatar billede -_jinx_- Nybegynder
07. juli 2001 - 23:12 #29
Makse> Skal jeg så prøve at få den til bliver overbelastet igen?
Avatar billede makse Nybegynder
07. juli 2001 - 23:13 #30
Ja, bare gå amok. :)
Avatar billede -_jinx_- Nybegynder
07. juli 2001 - 23:22 #31
OK... øhh... prøvede lige at starte et computerspil 2 gange... Begge gange crashede det bare...

Ingen BSOD... men det er der sjældent i Win2k...syns jeg!!
Avatar billede -_jinx_- Nybegynder
07. juli 2001 - 23:25 #32
Og det er hver gang jeg går amok med noget grafikkrævende... =(

Oz hvis jeg kører Flash5, Adobe Photoshop eller Fireworks ol.

Men bare det at surfe på I-net eller det her... skrive i Eksperten.dk er intet problem... =/
Avatar billede makse Nybegynder
07. juli 2001 - 23:31 #33
Prøv Start - Kør > DrWtsn32
Hvad står der i den nederste rude.
Avatar billede crucial-kid Nybegynder
07. juli 2001 - 23:35 #34
prøv at lede i bios\'s efter fejl eller prøv at opdatere den.

hvis du ikke har prøvet det så tjeck lige dette link:
http://www.hardwareonline.dk/traad.asp?fID=1&tID=2193 tror nok det virker ellers så skriv
Avatar billede -_jinx_- Nybegynder
07. juli 2001 - 23:41 #35
Makse> Skal jeg køre det når programmet crasher?
Avatar billede -_jinx_- Nybegynder
07. juli 2001 - 23:42 #36
Crucial> Nu er det ik\' sådan at jeg lige forstår alt det der står i min BIOS... faktisk er min viden på det område minimalt. =/

Men prøver ihvertfald at opdatere.
Avatar billede crucial-kid Nybegynder
07. juli 2001 - 23:43 #37
Foresten kan du prøve at køre cpu stability test, den kan hentes på tweak.dk. Så kan du da ihvertfald udelukke cpu\'n.
Avatar billede crucial-kid Nybegynder
07. juli 2001 - 23:45 #38
hvis du er i tvivl om hvordan man opdatere en bios så skriv hvad du er i tvivl om eller skriv til mig på ICQ 122062430
Avatar billede makse Nybegynder
07. juli 2001 - 23:48 #39
Kør den lige først, og Clear loggen. Få den så til at crashe, og kør programmet igen.
Avatar billede -_jinx_- Nybegynder
08. juli 2001 - 00:20 #40
makse> Prøvede...denne gang kom der en BSOD...

Vil du ha\' noget at vide om hvad der stod?
Avatar billede makse Nybegynder
08. juli 2001 - 00:21 #41
Yup, kom med det.
Avatar billede -_jinx_- Nybegynder
08. juli 2001 - 00:56 #42
OK... øhmmm har lige prøvet en CPU Stability Test.

Ser ud til at min CPU blir\' meget varm.
Avatar billede makse Nybegynder
08. juli 2001 - 07:31 #43
Absolutte maximum på en K6-III er ca. 70 grader.
Hvis den nærmer sig det, så se efter at din CPU køler kører som den skal, og den ikke er fyldt med støv.
Eller så sørg for at der er god luftcirkulation i kabinettet. Kold luft ind i bunden - varm luft ud i toppen.

Hvad stod der så på den BSOD?
Avatar billede crucial-kid Nybegynder
08. juli 2001 - 16:23 #44
Det at en AMD k6-3 kan klare op til 70 grader betyder ikke at man kan måle op til 70 grader, før den bliver for varm. En Tb-kerne kan klarer op til 90 grader, men da temp.-målererne ikke er indbygget i kernen, men er placeret lige neden/oven-over/under(kan ikke huske det), er det tal man måler er langt lavere end den egentlige temp i kernen. Derfor er de 70 grader meget misvisende.
Avatar billede -_jinx_- Nybegynder
09. juli 2001 - 23:17 #45
Sygt nok... Det ser ud til at det åbenbart var selve opsætningen af det som var problemet.

Har installeret ME i stedet for Win2k og det har løst problemet... Ellers tak for alt jeres hjælp, men det ser ud til at et nyt OS var godt nok. Fandt dog aldrig heeelt ud af hvad problemet var. =(
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
18. juli 2001 - 21:51 #46
På siden:
http://www.ntcompatible.com/rb.shtml

Fandt jeg dette:
Windows 2000 drivers
based on the NVidia reference drivers 3.36 found at
http://cgi.asus.com.tw/cgi-bin/dl.asp?filename=vga/agp/v6600/w2k-356.zip

Håber det hjælper