Avatar billede n_j_b Nybegynder
29. april 2009 - 15:49 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke vises i Mozilla

Er der nogen der kan svare mig på, hvorfor mine hjemmesider, der bliver vist perfekt i Explore bliver remoduleret til ugenkendelighed i Mozilla.
Avatar billede mbagge Nybegynder
29. april 2009 - 15:57 #1
Fordi koden er skrevet - og kun checket - i explorer? Og følger explores måde at gøre tingene på fremfor den gængse standard?

Du må nok ryste op med noget kode eller nogle url'er, hvis du have et mere konkret svar.
Men mange udvikler og tester primært i firefox, da dette typisk giver færre tilretning til explore end den modsatte vej - så måske det var værd at overveje til dine kommende sider?

/Bagge
Avatar billede n_j_b Nybegynder
29. april 2009 - 16:20 #2
Tak for et hurtigt svar. Jeg har aldrig før haft Mozilla installeret på min computer og jeg har lavet mange hjemmesider, så det drejer sig om mange sider jeg så skal rette til. Jeg har blandt andet hjemmesiden www.theme.dk. det ser umiddelbart ud som om mozilla-browseren unlader at læse CSS-filen.
Avatar billede mbagge Nybegynder
29. april 2009 - 17:06 #3
på theme skal du nok have ryddet lidt op i koden.
Der er 2 x doctype, head, meta osv..
Ca halvvejs igennem, kommer der en ny 'start'
Det er ikke identisk kode, men ser ud som om du får include't en header igen

/Bagge
Avatar billede n_j_b Nybegynder
29. april 2009 - 17:33 #4
Det er rigtigt! Jeg kan også se det samme når jeg kigger i kildekoden fra mozilla-browseren. Men når jeg kigger på præcis samme fil i dreamweaver, så er den som den skal være. altså ikke med gentaget linjer som i kildekoden.
Avatar billede mbagge Nybegynder
29. april 2009 - 17:48 #5
du kan ikke regne 100% med dreamweaver om sådan noget.
Hvis du checker kildekoden i explorer, så er dobbeltkoden også der

/Bagge
Avatar billede n_j_b Nybegynder
29. april 2009 - 19:59 #6
Når jeg åbner originalfilen fra min computer i notesblok viser den heller ingen dobbeltkode. den ser ud ligesom, da jeg lavede den i dreamweaver.
Hvad kan jeg gøre for, at min side kan vises i en firefox browser. Er jeg nødt til at lave den om helt fra bunden?
Avatar billede mbagge Nybegynder
29. april 2009 - 23:29 #7
Det burde ikke være nødvendigt at starte forfra
Men første skridt er i hvert fald at få dobbeltkoden væk.

Jeg gætter på at der i den kode du kigger i, er noget include af en eller flere andre filer - og det er fra en af disse at den ekstra kode kommer med.
Post evt koden....

/Bagge
Avatar billede n_j_b Nybegynder
30. april 2009 - 10:21 #8
Mange tak for alle dine svar indtil videre! Jeg har opdaget en lille detalje med hensyn til hvordan jeg gemmer filerne. Jeg har lige prøvet at åbne en af mine sider i notesblok og gemme den med en ændret kodning fra UTF-8 til unicode. Nu viser den siden rigtigt. den tager dog ikke CSS-filen med, så siden ser stadig lidt kedelig ud.
Avatar billede mbagge Nybegynder
30. april 2009 - 13:01 #9
Du bør umiddelbart holde filen som utf8 og ikke som unicode.
Men det har nu intet at gøre med dobbelkoden, som stadig er der.
Så længe du ikke får fixet det, skal du nok ikke regne med at få mozilla browsere til at vise siden korrekt (og sikkert heller ikke alle versioner af IE)

/Bagge
Avatar billede n_j_b Nybegynder
09. december 2009 - 15:15 #10
Jeg kan se, at du har hængt herinde længe og ventet sorry...
Takker for svaret. Skriv et eller andet så får du dine point.
Avatar billede JJanden Nybegynder
01. marts 2011 - 17:55 #11
LUK