Avatar billede moulde Nybegynder
29. april 2009 - 11:44 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Godaddy domæne pege på surftown webhotel?

Hej folk

Før jeg går ud og overfører domænet til surftown for 200,-
Så ville jeg lige høre om nogen af jer ved om det kan gøres på en anden måde?

Jeg ved ikke om man kan sætte domænet til at pege på en IP adresse, men selv hvis man kan det på godaddy så er jeg ret sikker på at surftown hjemmesider har dynamisk ip.

Nogen der har en løsning på dette?
Jeg synes altså det er lidt dyrt at betale 200 kroner for bare at flytte domænet over til dem..

På forhånd tak for hjælpen :)
Avatar billede bacardil Nybegynder
29. april 2009 - 12:12 #1
Hvis du har adgang til at rette IPen hos godaddy så er det klart at anbefale. Dels tager det noget tid at lave flytning af .com og dels har man 100% styr over det.

Du skal pege A records hen til den IP du får af surftown til webdelen og MX til det hostname du får af dem til maildelen.
Avatar billede leif Seniormester
29. april 2009 - 12:19 #2
Hvorfor tror du at Surftown's hjemmesider har DynamiskIP ?
Avatar billede moulde Nybegynder
29. april 2009 - 13:06 #3
Jamen har de ikke det?
Så har jeg vist læst forkert :)

Dejligt.
Avatar billede bacardil Nybegynder
29. april 2009 - 13:18 #4
Du skal nok regne med at de har en ded. IP til hver server
Avatar billede moulde Nybegynder
29. april 2009 - 13:23 #5
Hmm, jeg kan se at alle de domæner jeg har på min surftown, har en shared IP.

Men jeg er stadig ikke helt med på hvordan jeg peger domænet til en mappe eller lign på webhotellet?

Tak for hjælpen! :)
Avatar billede bacardil Nybegynder
29. april 2009 - 13:27 #6
Du peger domænet hen til den IP serveren har og på serveren bliver det så sat op således at domænet xx peger ned på mappen.
Avatar billede moulde Nybegynder
29. april 2009 - 13:52 #7
Ah okay.

Dvs. jeg sætter bare A recorden på domænet til IP'en på serveren.
Men jeg er ikke helt med på hvordan jeg får surftown webhotellet til at smide den videre til en mappe?

Og du kan bare lige smide et svar :)
Avatar billede bacardil Nybegynder
29. april 2009 - 14:02 #8
Det er noget surftown vil lave for dig. Du skal jo have noget for dine penge :)
Avatar billede folmani Nybegynder
29. april 2009 - 15:19 #9
Hej,

Lige et par input herfra Surftown:

1) Ønsker du at domænet bliver liggende hos GoDaddy skal du pege ind på vores nameservers - se vores Wiki-guide:
http://wiki.surftown.dk/index.php/Flytning_af_generiske_topdom%C3%A6ner

2) Der er 1 års fornyelse af domænet med i en flytning (jfr. http://surftown.dk/domaene-priser) - dermed er flytningen i princippet gratis.
Avatar billede moulde Nybegynder
29. april 2009 - 22:15 #10
Hej.

Altså jeg har fået det til at virke, ved bare at oprette domænet på surftown kontrolpanelet, og derefter få domænet til at pege på den IP adresse webhotellet ligger på.

Det var noget jeg fik forklaret af en supporter hos jer.
Hvilket i øvrigt skete inden for 20 minutter efter spørgsmålet blev stillet :)
Fedt med den nye stil!

Det virker også nu, er der nogle ulemper ved ikke at pege domænet på nameserveren?
Avatar billede folmani Nybegynder
30. april 2009 - 08:55 #11
Begge løsninger virker fint ;-)