Avatar billede bass2k Nybegynder
28. april 2009 - 22:18 Der er 18 kommentarer

Yousee harddiskoptager til PC

Jeg har en yousee harddiskoptager og vil gerne have de optagelser over på min pc jeg har lavet. Jeg har åbnet boxen og der sidder en sata harddisk i denne. Jeg har så købt et kabel der hedder USB 2.0 to Sata/IDE kabel jeg sætter den i usb porten og den viser ny hardware og viser også at denne nye hardware fungere nu. Men jeg kan ikke få den ekstra harddisk ind på listen så jeg kan gå ind på den og tage de optagelser. Hvad skal jeg gøre eller hvad er der  galt???

P.S den er registeret på listen i enhedshåndteringen
Avatar billede lars_computerworld Seniormester
28. april 2009 - 22:33 #1
Boksen bruger nok et andet filsystem end din Windows. Så du skal nok grave efter det filsystem for at få det til at være læsbart.

Et bud kunne være Linux-systemet Ext2 eller Ext3, det bruger en del bokse.

Se her for at se om du kan læse via dette tool: http://www.diskinternals.com/linux-reader/
Avatar billede jokkejensen Novice
29. april 2009 - 07:58 #2
Ring til yousee, ellers ser jeg det her som et emne der ikke bør diskuteres her.

/J
Avatar billede lars_computerworld Seniormester
29. april 2009 - 08:17 #3
Øh der er da intet galt med at se indholdet på sin harddiskoptager?

Jeg har sekv en KISS DP-558 og optager lystigt på den, den har bare FTP som jeg bruger til at hente optagelserne ud, lave om til DivX og tage med mig ud i verden når jeg rejser.

Jeg kunne også have taget KISS´en med, men den fylder en del mere :-)
Avatar billede jokkejensen Novice
29. april 2009 - 10:19 #4
næhh men jeg går nok i min egen lille verden om at digital kopiering er ulovligt.

/J
Avatar billede thesheriff Nybegynder
29. april 2009 - 10:45 #5
#4: Vil det sige at alle hdd-optagere er ulovlige at bruge?
Avatar billede jokkejensen Novice
29. april 2009 - 10:50 #6
Hvornår skrev jeg det..

Hvorfor er de ikke udstyret med en DVD-brænder ?

/J
Avatar billede jokkejensen Novice
29. april 2009 - 10:51 #7
.. den koster kun 100kr, og vil give en kæmpe merværdi når der allerede er mpeg-2 decoder og encoder hardware i dem alle. ?

- De vil beskytte deres materiale mod piratkopiering !

/J
Avatar billede thesheriff Nybegynder
29. april 2009 - 11:07 #8
Jeg forstår altså ikke hvad du mener?

Du insinuerer, at det spørger gør er ulovligt, men hvad er det helt præcist, der er ulovligt?
Avatar billede jokkejensen Novice
29. april 2009 - 11:11 #9
At flytte en digital film med rettigheder til et andet medie.

/J
Avatar billede jokkejensen Novice
29. april 2009 - 11:11 #10
harddisk, dvd what ever..

/J
Avatar billede thesheriff Nybegynder
29. april 2009 - 11:19 #11
Det er mig bekendt da ingenlunde forbudt, sålænge det er til personligt brug :)
Avatar billede jokkejensen Novice
29. april 2009 - 11:25 #12
ok.
Avatar billede bass2k Nybegynder
29. april 2009 - 13:44 #13
kan i ikke holde jeg til emnet...
Avatar billede thesheriff Nybegynder
29. april 2009 - 13:50 #14
Diskussionen er relevant ift. det stillede spørgsmål, så det har vi såmænd gjort hele tiden...
Avatar billede jokkejensen Novice
29. april 2009 - 13:53 #15
jo - Læs #1 - Det vil gøre det for let at tage en digital kopi til venner og familie hvis det var fat32 eller NTSF.

Men jeg mener ikke digital kopiering er noget du må spørge om herinde, det er heller ikke passende at spørge om hvordan jeg knækker en kopi sikring på en DVD så mine unger, hvis jeg havde, kunne få en kopi at fedte med så originalen ikke blev ødelagt.

Ring dog til yousee ! - Eller spørg på piratgruppen.org's fora, de plejer at være hårde til den slags, du kender jo heller ikke format på film, kan være du skal have specielt codec.

/J
Avatar billede medici Nybegynder
29. april 2009 - 14:03 #16
skulle det så også være ulovligt at lægge sin musik fra en cd over til computer og så vodere til ipod det er da det samme, og det er da ikke ulovligt
Avatar billede ksoren Nybegynder
29. april 2009 - 19:29 #17
Selvfølgelig må du lægge indholdet over på din egen computer - med mindre der er en direkte kopispærring (som der jo nok ikke er). Spørgsmålet er blot hvilket filformat der benyttes.

At der ikke benyttes NTFS skyldes nok det er et Microsoft-format.
Avatar billede justrace Novice
02. maj 2009 - 22:56 #18
Jeg har skam en med DVD-brænder i, så jeg må nok hellere melde mig selv og SONY til politiet. :)