Avatar billede Keld Nielsen Forsker
28. april 2009 - 20:37 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Fejl i ny installeret Outlook 2007

Jeg får flg. fejl. når jeg går ind under kontoindstillinger: "Handlingen lykkedes ikke pga. en fejl i registeringsdatabasen eller installationen. Genstart Outlook, og prøv igen. Hvis problemet fortsætter, skal du geninstallere."

- og jeg har selvfølgelig både genstartet ..og geninstalleret ..og repareret ...

lige gyldigt hjælper det ikke!

Skal lige tilføje at det er på en Vista64.
Avatar billede CCodam Nybegynder
28. april 2009 - 20:45 #1
#3 Prøv via Kontrolpanel -> Post at slette brugeren og oprette den igen...

Hvis det er på en exchange server, kan det også være der er noget i glemme, så denne skal genstartes...
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
28. april 2009 - 21:05 #2
Fik det til at spille - ved at sætte systemet bagud!

...men smid et svar - så du kan få point for forsøget! ....jeg var virkelig på den - ny computer og så skal alt jo flyttes over.
Avatar billede CCodam Nybegynder
28. april 2009 - 21:18 #3
#2 Jaah ok :) det glæder mig du fik det til at spille...
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
28. april 2009 - 21:21 #4
tja .... og dog ....når jeg nu vil sende en mail - kommer den med fejlen: "Handlingen lykkede ikke. Et objekt blev ikke fundet!
....dejlig fejlmeddelse, den sige da noget ;-)

På Vista64 kan jeg ikke finde Post under kontrolpanelet ?
Avatar billede CCodam Nybegynder
28. april 2009 - 21:32 #5
Heller ikke hvis du trykker på "Vis 32-bit kontrolpanel elementer"?

Så er det muligvis fordi at Outlook ikke er sat som standard mail program, du ændre dette ved at gøre følgende:

Kontrolpanel (Klassisk Visning) -> Standardprogrammer -> og her vælg Microsoft Office Outlook :)
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
28. april 2009 - 21:41 #6
- fandt det - er ret ny på Vista64!

Outlook var sat som standard program. Kommer med fejlen: "Opgaven "ham@hende.dk - sender' rapporterede en fejl (0x8007000E): "Der mangler hukommelse eller systemressourver. Luk nogle vinduer eller programmer, og prøv igen.'

...høm.. der er 12GB Ram i maskinen - og en Intel i7 processor
Avatar billede CCodam Nybegynder
28. april 2009 - 21:47 #7
#6 Hvilken slags mail er det? POP3/IMAP/Exchange?
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
28. april 2009 - 21:50 #8
Ganske normal POP3
Avatar billede CCodam Nybegynder
28. april 2009 - 21:50 #9
#6 Jeg så du nævnte at alt skulle flyttes over? er det en .pst fil du har flyttet over? hvis det er, hvilken version af Outlook kørte du så før?
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
28. april 2009 - 21:51 #10
samme version - vers. 2007
Avatar billede CCodam Nybegynder
28. april 2009 - 21:57 #11
Har du som sagt prøvet at erstatte brugeren med en ny under Post i kontrolpanelet?

Ellers kan det være at der er en for stor kø på mail serveren, dette har outlook nogen gange haft problemer med...

Løsningen var dengang at sætte outlook express op, til at hente hele køen ned, og derefter lade Office Outlook overtage...

Ved du ikke om problemet stadig er der i 2007, og om Windows Live Mail som det nu hedder kan løse problemet...
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
28. april 2009 - 22:01 #12
Nu er jeg ikke lige med på hvad du mener med bruger-skift under post - jeg kan umiddelbart ikke finde nogen brugeropsætning.

Der er ikke kø af post - den gamle maskine har lige tømt det.
Avatar billede CCodam Nybegynder
28. april 2009 - 22:47 #13
#12 Er der ingen bruger/konti inde under Post? :S
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
29. april 2009 - 16:31 #14
Jeg var i tvivl om hvad du mente med brugerkonti - men slettede den man startede op med, default "Outlook" - og gav den et andet navn.
Det betød at der kom en pst-fil mere - med navnet outlook1.pst - og her virkede det hele så.
Efterfølgende kopierede jeg den gamle pst fil over - og omdøbte den - og nu ser det hele ud til at fungere - dejligt!

Tak for kampen - men der lå simpelthen så mange oplysninger som jeg nødvendigvis måtte have med over.
Avatar billede CCodam Nybegynder
29. april 2009 - 17:56 #15
#14 Det var så lidt :) Nu havde jeg jo allerede fået pointene, så kan jeg jo ikke bare lade dig i stikken :P