Avatar billede bjoerneboe Nybegynder
28. april 2009 - 18:57 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

GPU

Hej allesammen

ligger og roder lidt med overclocking af mit grafikkort

Bruger på nuværenve tidspunkt rivatuner til at clocke og måle temp.
er der nogen bedre alternativer ?

noget specielt jeg skal ændre på ud over engine, shader og memory ?

Har nu OC ca. 8 pct. og ligger på 72grader under stress med furmark
hvad er det acceptable varme niveau for ens gpu ?

Har et Asus 8800GT, og sætter det måske snart i SLI
Avatar billede CCodam Nybegynder
28. april 2009 - 20:18 #1
#0 Der er desværre ikke rigtig andet at ændre, end de 3 nævnte, det tyder dog på at nogen producenter vil give adgang til at hæve volten på kortet, så man kan få en smule mere ud af det, men jo ikke noget der blir aktuelt på dit 8800GT...

Du skal helst holde den under 90 :) mit gamle 8800GT var som regel oppe og ramme 88 under full load...

Hvis du har et nForce bundkort, så kan du bruge NTune i Nvidia's Control Panel, som så skulle kunne finde den optimale clocking af dit kort :)
Avatar billede bjoerneboe Nybegynder
28. april 2009 - 20:37 #2
MIt bundkort er også Asus

Asus Maximus republic of the gamers

det er vel ikke et nforce bundkort ?
Avatar billede CCodam Nybegynder
28. april 2009 - 20:50 #3
#2 Nej det er det ikke, og jeg må desværre skuffe dig ved at sige, at dette bundkort IKKE understøtter SLI :(
Avatar billede bjoerneboe Nybegynder
28. april 2009 - 22:17 #4
er du helt sikker på det ?

fordi er selv temlig sikker på det kan køre sli
Avatar billede bjoerneboe Nybegynder
28. april 2009 - 22:17 #5
det har jo portene til det
Avatar billede CCodam Nybegynder
28. april 2009 - 22:49 #6
Det er kun bundkort med nForce chipset eller det helt nye X58 chipset der kan køre SLI...

Selvom dit bundkort har alle hardware kravene, er det ikke godkendt af Nvidia til at køre SLI, og har derfor ikke muligheden :/
Avatar billede Inqk Nybegynder
29. april 2009 - 18:05 #7
72 grader er fint. Sæt du bare hastigheden yderligere op :)
Avatar billede bjoerneboe Nybegynder
29. april 2009 - 21:34 #8
okay tak skal i have :)