Avatar billede tupsy Nybegynder
27. april 2009 - 14:31 Der er 8 kommentarer

Alle undermapper er væk efter komprimering.

Hjææælp.

I går aftes bad min Outlook express om at blive kompremeret som så mange gange før.
Jeg svarede som altid JA.

Men idag er alle undermapper væk. (Og også en del af de gamle emails)

Kikker jeg under min lagringsmappe så ser det ud som altid. Dvs. at alle .dbx filerne er der stadig.

Hvad kan jeg gøre??????
Avatar billede vejmand Juniormester
27. april 2009 - 16:03 #1
Her er en metode som burde virke, dog lidt besværlig.

Tag først en kopi af alle dine .dbx filer og gem dem på en USB-nøgle eller lign.

Slet nu de .dbx filer, som der mangler mapper til, du skal altså ikke slette Indbakke.dbx, Sendt post.dbx osv.

Luk mappen, og åbn Outlook Express.

Opret de mapper, som er forsvundet, på helt normal vis, så de ligger der igen, som tomme mapper. Vær opmærksom på, at navnet er helt identisk med navnet på de mapper du har kopieret før, også med hensyn til store og små bogstaver.

Luk Outlook Express.

Nu kopierer du de "manglende" .dbx filer tilbage i lagrings-mappen. Da du har oprettet nye, vil den spørge om den skal overskrive, og det siger du "Ja" til.

Nu burde dine mails være på plads igen, når du åbner Outlook Express igen.

Og hvorfor er det så sket?
Ja, det ved jeg ikke, men har ofte hørt om problemer, når Outlook Express komprimerer. Derfor komprimerer jeg aldrig.

Hvis du vil undgå det i fremtiden, er løsningen her, godt nok på engelsk:

Go to: Start>Run>Regedit>OK and find this key.

HKEY_CURRENT_USER\Identities\{long number}\Software\Microsoft\Outlook Express\5.0.

Clik on 5.0 -In the right hand pane and find *Compact Check Count* >right click>modify>decimal>and set the value to 0, zero).
This will reset the prompt, and you won't see it again for
another 100 closings.
Avatar billede tupsy Nybegynder
27. april 2009 - 17:09 #2
Hmm, det virker desværre ikke.

Den spørger ganske rigtig om overskrivning og jeg siger ja.
Den kopierer så en hel del Mb over med når jeg åbner OE igen er der stadig ingen mails i undermapperne.

:-(
Avatar billede vejmand Juniormester
27. april 2009 - 17:14 #3
Der er vel ikke en kopi af dine .dbx filer i lagringsmappen?
F.eks. filer som hedder noget med "mappenavn"(1).dbx eller lign.
Eller er der kun de mapper som skal være der?
Avatar billede tupsy Nybegynder
27. april 2009 - 17:43 #4
Nej, det er der desværre ikke.. :-(
Avatar billede vejmand Juniormester
27. april 2009 - 17:58 #5
Hmm, det lyder underligt....
Vi er enige om, når du åbner Outlook Express, så er der de mapper som skal være der, men de er tomme?
Og de .dbx filer (fra undermapperne) som ligger i lagringsmappen, har de forskellig størrelse?

Prøv evt. at bruge søge-funktionen, og søg efter *.dbx for at se om der er andre filer et sted...
Avatar billede tupsy Nybegynder
27. april 2009 - 18:06 #6
Ja, de er der.
Ja, de er tomme.
Ja, de fylder forskelligt.

Nej, desværre ikke andre *.dbx filer ud over dem jeg lige (måske for sent) har lavet som backup idag.

Øv øv.
Avatar billede vejmand Juniormester
27. april 2009 - 18:15 #7
Ja, så tror jeg desværre ikke rigtig jeg kan hjælpe dig.  :-(

Jeg synes bare det er underligt, når nu de har forskellig størrelse?
Så burde de da også indeholde noget forskellig.
Jeg ved desværre ikke hvorfor.......
Avatar billede tupsy Nybegynder
27. april 2009 - 18:26 #8
Ja ikke?
Det er jo også det jeg syntes.
Jeg tror jeg bliver hurtig gråhåret de næste timer.. :-(

Men tak fordi du prøvede..