Avatar billede Slettet bruger
27. april 2009 - 09:48 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Skaler rektangel uden at ændre kurverne på hjørnerne

Hej,

Jeg bruger Adobe Photoshop CS3.

Jeg løber tit ind i det problem at jeg har lavet et et rektangel til et website i photoshop med kurvet hjørner som jeg ønsker skal være et gennemgående element. Derfor er jeg nød til at ændre størrelsen på elementet alt efter hvor det skal bruges. Men når jeg ændrer på størrelsen bliver hjørnerne også ændret og dermed får de ikke den samme kurve og bliver grimme. Jeg har også få effekter/styles på elementet, primært granit og stroke.

Kan man ikke på en eller anden måde fortælle photoshop at den aldrig må ændre på kurverne i hjørnerne.

Jeg har prøvet at lave elementet som vektorgrafik/shape eller smart object men det hjælper ikke.

Er der nogen der har nogle fif til hvordan det laves så det ikke ødelægger kanterne?
Avatar billede Slettet bruger
27. april 2009 - 10:05 #1
PS: Det kan også være det kan løses med vektorgrafik, shape/smart objects og jeg bare bruger det forkert. I såfald skal jeg bruge noget vejledning til hvordan det gøres. :)
Avatar billede phliplip Nybegynder
27. april 2009 - 10:30 #2
Jeg mener at hvis du har det som vektor, kan du trykke CTRL+T for transform nå du har valgt det med V værktøjet.
Avatar billede Slettet bruger
27. april 2009 - 10:39 #3
phliplip: Så kommer transform frem og jeg kan skalere elementet men de runde hjørner bliver stadig ligesom strukket og forvringet når jeg ændrer styrrelse og trykker apply.
Avatar billede Slettet bruger
27. april 2009 - 10:42 #4
Elementet er lavet ved først at klikke på 'Rectangle Tool' knappen hvorefter jeg vælger 'Shape layers' i preferencer og vælger runde hjørner med en radius på 6px.

Herefter laver jeg elementet.
Avatar billede Slettet bruger
27. april 2009 - 11:00 #5