Avatar billede Schouweb Nybegynder
26. april 2009 - 18:26 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

Site vudering

Hej alle sammen vil gerne høre jeres mening om mit nye site
kom med alt det kretik i kan

funktioner der ikke er kodet endnu:
søg
sitemap
læs mere om et produkt

http://schouweb.dk
Avatar billede Himbear Nybegynder
26. april 2009 - 18:49 #1
Jeg synes det ser rimeligt ud. Jeg kan godt lide at det er enkelt og overskueligt.

Jeg kan se et par stavefejl på forsiden i teksten nederst, og jeg synes også den tekst mangler et par kommaer og måske endda lidt omskrivning for at gøre det lidt mere tydeligt.

Reference-siden virker lidt mangelfuld. Kunne I ikke lave en oversigt med previews af hjemmesiden og lidt tekst?
Avatar billede maniactor Nybegynder
26. april 2009 - 19:14 #2
Personligt synes jeg at siden med produkter er underligt stillet op. Det tager vildt meget plads, selvom idéen er ok.
Måske det ville være bedre at stille dem enten horisontalt eller vertikalt?

Derudover må jeg tilslutte mig tino_bh's del med referencesiden. Man kunne også skrive hvilke services de benytter.

Når man klikker i søgeboksen kunne den godt fjerne "Søg her.." teksten så man bare kan skrive løs.

Ellers ser det generelt ret godt ud.
Avatar billede johnstigers Seniormester
26. april 2009 - 19:54 #3
Ser nok ok ud på en 4:3 skærm - men på min skærm er kun halvdelen af siden brugt...?
Avatar billede keysersoze Guru
26. april 2009 - 22:29 #4
Skal man leve af at lave hjemmesider er det selvfølgelig vigtigt at det designmæssige holder men det er ikke mit stærkeste punkt så det vil jeg overlade til andre - til gengæld vil jeg sige lidt omkring et andet vigtigt punkt nemlig det programmeringsmæssige og her er der både lidt godt og lidt skidt.

Siden kan valideres og den ser ens ud i de to browsere jeg har tjekket den i og det er jo godt - men der mangler en rigtig doctype, der er rigtig meget inline css og på meta-delen virker det dels som om der er brugt en automatisk funktion (metamaten eller lignende) uden overblik over hvad de forskellige ting betyder, hvad har af effekt og hvordan de benyttes bedst.
Avatar billede htmlpower_karlmarx Nybegynder
29. april 2009 - 02:51 #5
Designet er lavet i en tabel, hvilket ingen seriøse webdesignbureauer ville gøre. se mere her: http://davespicks.com/essays/notables.html

Der er ikke defineret nogle tegnsæt, hvilket er årsagen til de skæve tegn istedet øæå. Se mere her: http://www.w3.org/TR/REC-html40/charset.html

I din title/description må du ikke bruge skæve tegn, der skal du bruge eks. ø for et ø. se mere her: http://www.html.dk/dokumentation/tegn/

Overvej at læse noget om SEO optimering så at dine kunder kan finde dig. Hvilket dog er en større proces i sig selv. Du kan få et lille overblik her: http://en.wikipedia.org/wiki/Search_engine_optimization
Avatar billede webweaver Praktikant
03. maj 2009 - 08:58 #6
Designet ser fint ud. Simpelt og overskueligt :)
Jeg synes menuen er lidt kedelig. Der "sker" ikke så meget som jeg havde forventet.
Men måske det i virkeligheden er okay.

"Print side og sitemap" er jeg ikke vild med!
Det bryder mønsteret på en forkert måde efter min vurdering.
Den streg der er og så 2 klodsede ikoner. Det ville jeg lave på en anden måde.
Der er slet ingen grund til der skal være så stor fokus på disse 2 ting, at de ligefrem skal have en plads i topbanneret, som er det første man ser.

Lidt stavefejl rundt omkring skal rettes, og tegnsæt utf-8 skal der vidst kigges lidt på, så der kommer styr på æ,ø og å. :)

Der skal arbejdes med billedet under "kontakt". Skyggerne på billedet kan ses, så der ikke er en smooth overgang. Erase tool i Photoshop vil klare det problem på under 1 minut.
Avatar billede trinefe Nybegynder
04. maj 2009 - 10:41 #7
De andre beskriver meget godt hvad jeg også synes der er galt (især det med print/sitemap og tegnsættet)
og så synes jeg at der er et eller andet ved toplogoet der ikke fungerer.. Det ser usammenhængene ud.. Tror det er fordi der er så langt fra blomsten og teksten, det ser underligt ud og synes at billedet vælter..
Desuden de der CMS og blog knapper.. De passer altså ikke til resten af siden, både farve og så skriften deri.
I cms kassen er cms skrevet med store blokbogstaver, og nedenunder er det blokbogstaver med et større C. og ved blog er det lige omvendt. Blog skrevet med blokbogstaver og større B og det nedenunder skrevet med fuldstændig blokbogstaver.
og så er teksten for langt oppe, der er mere padding nederst end øverst.
Avatar billede Schouweb Nybegynder
07. maj 2009 - 15:28 #8
Det er http://schouweb.dk/V999/ det sker :D
Avatar billede keysersoze Guru
07. maj 2009 - 18:54 #9
http://www.microsoft.com/express/vwd/

Hvad benytter du da nu?
Avatar billede trinefe Nybegynder
10. maj 2009 - 19:12 #10
Det 'nye', ser tusind gange bedre ud! Super fedt. Må indrømme at baggrunden ikke lige er mig. Men ellers synes jeg det fungerer perfekt, elsker de grønne knapper!!! :D
Avatar billede keysersoze Guru
10. maj 2009 - 19:28 #11
hov - min seneste kommentar hørte vist et andet spm til :)
Avatar billede keysersoze Guru
06. juni 2009 - 10:01 #12
lukketid?
Avatar billede Schouweb Nybegynder
11. september 2009 - 12:34 #13
lukket
Avatar billede webweaver Praktikant
11. september 2009 - 16:22 #14
Er det ikke meningen at point skal gives til dem som svarer på dit spørgsmål! Hvilket der er flere som har gjort i denne tråd! tsk ...
Avatar billede johnstigers Seniormester
11. september 2009 - 20:45 #15
Jep - anmeldt til coadmin.
Avatar billede webweaver Praktikant
12. september 2009 - 02:35 #16
Det glæder mig at høre. :)
Avatar billede Schouweb Nybegynder
03. december 2009 - 14:20 #17
der var ingen der havde smidt nogle svar så kan jeg ikke dele points ud
Avatar billede webweaver Praktikant
03. december 2009 - 16:40 #18
Der er mange svar herinde! Nogle af dem skrevet som kommentar ja. Men du har afvist et da. Alle kommentarerne er også svar, men de postet ikke som svar. Der lægges først et svar, når du har "godkendt" indlægget og problemet er løst.

Men det er fint nok. Der er bare ingen som hjælper dig fremover!
Avatar billede johnstigers Seniormester
03. december 2009 - 16:56 #19
Ingen der lagde svar, men du kan selv finde ud af at lægge et...

Det er altså at tage røven på brugerne herinde... Tror du de er dumme???
Avatar billede keysersoze Guru
03. december 2009 - 20:44 #20
Med det der er sket nu skal du bare oprette et nyt spørgsmål med reference hertil og bede dem der har hjulpet lægge et svar dér i stedet. Ellers tror jeg der kommer et par anmeldelser for misbrug.