Avatar billede zola Novice
07. juli 2001 - 14:02 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

modern operating systems

Hej jeg står og mangler lidt øvelser eller lettere gennemgang af den teori der gennemgås i \"modern operating systems\".

jeg savner lettere fordøjeligt materiale til følgende områder :
1) interproces communication
2) memory management
3)communication in distributed systems
4) Process and processors in distributed systems
5) Distributed operating systems
Avatar billede kbu Nybegynder
07. juli 2001 - 20:13 #1
Prøv bøgerne: \"Distributed Operating Systems\" (Tannenbaum) og \"Fundamentals of Operating Systems\" (A.M. Lister og R.D. Eager)
Avatar billede zola Novice
07. juli 2001 - 22:37 #2
>>kbu
det er netop fordi jeg sidder med bogen ad Tannenbaum foran mig og godt kune tænke mig et lidt lettere tilgang - der må da findes nogle tutorials på nettet !
Avatar billede mtilsted Nybegynder
13. juli 2001 - 17:45 #3
Her er en introduktion til mikro kerner.
http://www.qnx.com/literature/nto_sysarch/index.html (Ok, egentlig mest pr for deres egen, men stadig brugbar information :}

Avatar billede zola Novice
15. juli 2001 - 22:18 #4
>>hvad er Mikro kerner ??
Avatar billede mtilsted Nybegynder
15. juli 2001 - 22:23 #5
Læs linket. Det giver en bedre forklaring end jeg kan gøre :-}

Men kort fortalt er det kerner hvor drivere, og ligende køre som normale programmer i stedet for at køre i kernel space.
Avatar billede zola Novice
17. juli 2001 - 19:08 #6
>>fatter ikke en klap af hvad du skriver
kan ikke bruge dit link til noget
jeg kender intet til teorien omrking operativsystemer, det er derfor at jeg er på udkig efter en lettere introduktion!!!
Avatar billede mtilsted Nybegynder
17. juli 2001 - 21:36 #7
Avatar billede zola Novice
16. september 2001 - 21:51 #8
lukker