Avatar billede jay Nybegynder
26. april 2009 - 07:23 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Installation af dansk ordbog på nokia 6121 købt i udlandet

Hej folkens

Jeg er pt. i Australien i et halvt år og har derfor købt mig en mobiltelefon hernede. Den har dog desværre ikke dansk ordbog installeret, hvilket betyder at det tager en rum tid og frustration at skrive en besked til familie og venner i Danmark (med mindre jeg selvfølgelig gør det på engelsk). Derfor kunne det være super rart at få installeret en dansk ordbog.

Jeg skrev en mail til Nokia og de skrev tilbage at det kunne absolut ikke lade sig gøre - se det tror jeg simpelthen ikke på, meget muligt at Nokia ikke vil gøre det, men det må da for søren kunne lade sig gøre. Derfor nu dette spørgsmål her - Er det muligt at få lagt dansk ordbog på telefonen? Kræver det evt. en fuldstændig opdatering af softwaren til dansk, og findes der dansk software til 6121?

Jeg har i min søgen mere eller mindre fundet ud af at 6121 ikke findes på det danske marked, hvilket muligvis komplicerer det hele en smule. Men stadigvæk, hvad er mulighederne?

Indtil videre overlever jeg, da jeg i kraft af at jeg befinder mig hvor jeg gør, primært skriver engelske beskeder, men hvis ikke jeg kan få ordbog på dansk, så ser jeg ikke nogen grund til at tage telefonen med hjem, så ryger den til højeste bud hernede.
Avatar billede jay Nybegynder
03. maj 2009 - 11:25 #1
Hmmm jeg har ganske vidst ikke brugt eksperten i en del tid efterhånden, er aktiviteten forsvundet helt?

Anyway er der slet ikke nogen der ved noget om installation af ordbog, sprog eller lign?
Avatar billede nfunlock Nybegynder
09. september 2009 - 01:29 #2
det er ikke muligt at få dansk sprog på din nokia 6121 da der ikke findes en skandinavisk software til denne model

er selv unlocker og har al software ned til denne model og der findes ikke nogen mulighed for at ændre sprog på den

beklager meget men det her helt sikkert noget med at gøre at den ikke sælges på det skandinaviske markede
Avatar billede jay Nybegynder
11. september 2009 - 13:01 #3
Jeg havde helt glemt mit spørgsmål her... Men i mellemtiden er jeg kommet hjem og jeg tog min telefon med og jo der kunne godt komme dansk software på... Det er der i hvert fald nu.
Avatar billede nfunlock Nybegynder
11. september 2009 - 13:38 #4
det lyder godt at der nu er dansk sprog på

der må være nogen der har adgang til no´get software jeg ikke lige har og dermed kunne løse opgaven og det er jo kun godt

har tjekket op på den software jeg kan hente ned men der er stadig ikke noget men dansk sprog til endnu og har eller 3 steder jeg kan downloade software til alle nokias modeller