Avatar billede rune_daub Nybegynder
24. april 2009 - 09:55 Der er 1 løsning

Automatiseret layout af diagram i Visio

Jeg syntes at have ledt på nettet uden at kunne finde hvad jeg har behov for.
Jeg har fået tilsendt et database diagram i en Visio fil, som er automatiseret udtræk af en Microsoft CRM database.
Problemet er at lige så snart noget der er automatiseret, så ligner det møg, idet tabellerne er placeret uhensigtsmæssigt ved siden af hinanden og der er så mange kryds på referencer at diagrammet reelt bliver ubrugeligt.
Er der nogen der kender til en automatiseret process som kan rydde op i et sådan diagram, som placere entiteterne i ER diagrammet med en vis afstand til hinanden og på en måde som minimere antallet af krydsede referencer.
Jeg kan ikke være den først der er rendt ud i at uoverskueligt ER diagram som trænger til at blive ryddet op i :D

mvh
Rune
Avatar billede rune_daub Nybegynder
24. april 2009 - 11:05 #1
Fandt ud af at der i Vision 2007 ligger en standard funktionalitet... Så lukker sagen igen.