Avatar billede cocococo Praktikant
23. april 2009 - 11:01 Der er 1 kommentar og
1 løsning

db problem

jeg skal bruge en tabel med noter der er forbundet til en brugertabel, det skal være således at brugertabellen indeholder en key til notetabellen selve noten og så forestillede jeg mig at forbinde noterne fra samme bruger ved at have en id der peger på den næste note og en der peger på den forrige note. men jeg kan ikke se hvordan jeg skal oprette denne.

først skal jeg naturligvis insert noten i notetabellen , men hvordan får jeg fat i key'en ? jeg kan jo ikke være sikker på at de data jeg har er uniqe nok til at kunne søge på den.
Avatar billede dta Nybegynder
23. april 2009 - 20:36 #1
Jeg formoder at det du har brug for er at få key id returneret på den sidste record du har indsat. Dette er forskelligt alt efter hvilken database du bruger, men er muligt for alle. Denne ID kan du så bruge til at henvise til.
Søg her på siden da der er løsninger for dit probelm til stort set alle SQL DB
Avatar billede cocococo Praktikant
27. april 2009 - 10:12 #2
du har ret jeg skulle bare søge på det rigtige og til andre med samme problem. check SCOPE_IDENTITY