Avatar billede torben lind Forsker
23. april 2009 - 08:04 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Input/hjælp til oprettelse og afsendelse af mail med billeder.

Hej allesammen.
Jeg ved ikke om det er det rigtige forum jeg opretter mit spørgsmål,men jeg prøver.
Jeg ønsker noget input til at lave en side,hvor jeg skal kunne vedhæfte nogle billeder og dereter sende dem som mail.Jeg havde forestillet mig,noget i stil med at jeg overfører billederne fra kamera til pc,derefter tilføjer jeg nogle oplysninger (pris,farve,størrelse,model nr.,og antal stk. pr. pakke.)og sender dette til dem der intresseret,når disse personer modtager mailen,kunne det være supert hvis de kunne klikke på billedet og derved få et større billed at se,dette er kun i en periode,derefter vil/skal jeg have lavet en hjemmeside som de mere prof. har.Håber der er nogle der har ideer til overstående spørgsmål.
På forhånd tak for hjælpen.
Torben
PS. jeg har office 2007 og kører med vista.
Avatar billede heg Nybegynder
23. april 2009 - 13:04 #1
Du kunne måske midlertidigt bruge Picasa.
Opload billeder til en mappe i Picasa, og send et link til den pågældende mappe sammen med din mail til de interesserede.

De vil så kunne se alle billeder i mappen.

Picasa kan du downloade gratis.
Avatar billede torben lind Forsker
23. april 2009 - 14:02 #2
hej heg.
jeg havde picasa 2 liggende og har nu opdateret til picasa 3,lige rent umiddelbart,kan jeg ikke finde ud af at tilknytte mine oplysninger,til hver enkelt billede,hvordan gøres det,hvis det er muligt.
PS. er først tilbage engang i aften.
Avatar billede heg Nybegynder
23. april 2009 - 15:14 #3
Efter at have uploaded kan du tilføje billedtekster til hver enkelt billede. Modtageren kan kommentere.
Avatar billede torben lind Forsker
24. april 2009 - 08:08 #4
Hej heg.
Undskyld at jeg først kommer tilbage nu,men jeg sad igår aftes og kiggede på picasa,når jeg har overført billeder fra kamera til picasa,kan jeg under billedet skrive en tekst,men hvad skal jeg så gøre mere,kan du måske lave en lille beskrivelse af fremgangsmåden,hvordan det foregår.Kan de personer der modtager mail,så klikke på billedet og derved få et større billed.
Med venlig hilsen
Torben
Avatar billede heg Nybegynder
24. april 2009 - 08:37 #5
Du skal oprette mappen i webalbum øverst i højre hjørne. Uploade billeder til en mappe, skrive billedtekster.

Når du har skrevet den tekst du ønsker ved de enkelte billeder kan du krydse af for at mappen ikke er offentlig, men kun tilgængelig for de personer du ønsker skal kunne se mappen.

I adresselinien øverst på siden står nu en netadresse som du højreklikker og kopierer. I den mail du sender til en interesseret indsætte du linket ved at højreklikke og trykke indsæt.
Avatar billede torben lind Forsker
24. april 2009 - 09:15 #6
hej heg.
jeg prøver iaften og giver point til dig senere,hvis ikke jeg har flere problemer.
Avatar billede torben lind Forsker
24. april 2009 - 20:19 #7
hej heg.
det virker på den måde jeg var intresseret i,så smid et svar og point er dine.
Mange tak for hjælpen.
PS jeg kommer først til comp. imorgen aften,så du får dine velfortjente point der.
Avatar billede heg Nybegynder
24. april 2009 - 23:11 #8
selv tak