Avatar billede logfiler Nybegynder
22. april 2009 - 21:30 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Downloade radioavis

Er der mulighed for at jeg kan downloade denne radioavis (og andre) i stedet for at streame den?

http://www.knr.gl/index.php?id=1855
Avatar billede MichaelWJ-IT Nybegynder
22. april 2009 - 21:36 #1
Hej..

Dette program kan optage hvad du hører..

LINK http://www.download3k.com/Install-free-Audio-Recorder.html
Avatar billede MichaelWJ-IT Nybegynder
22. april 2009 - 21:37 #2
Avatar billede logfiler Nybegynder
22. april 2009 - 21:54 #3
Umiddelbart kan jeg ikke se hvordan jeg optager fx denne radioavis med programmet, efter jeg har installeret det.
Avatar billede MichaelWJ-IT Nybegynder
22. april 2009 - 22:00 #4
gå op i file + new

skriv et navn + og hvor den skal gemmes..
Avatar billede MichaelWJ-IT Nybegynder
22. april 2009 - 22:56 #5
Jeg har Uploaded den som MP3 til dig..

LINK http://www.easy-share.com/1904691208/radioavisen.mp3
Avatar billede MichaelWJ-IT Nybegynder
22. april 2009 - 23:07 #6
Avatar billede logfiler Nybegynder
23. april 2009 - 02:05 #7
Tak - det er pænt af dig at uploade den.

Når jeg prøver at skrive et navn, og fx gemme på skrivebordet. Kan den ikke afspille filen efterfølgende.

Nu skal jeg ikke bruge lige den radioavis, men jeg vil gerne have mulighed for at downloade den.

Jeg begynder med at tænde optageprogrammet, og går efterfølgende ind på hjemmesiden. Men det virker ikke.
Avatar billede MichaelWJ-IT Nybegynder
23. april 2009 - 05:26 #8
Hvilken styrer system bruger du ?
Avatar billede MichaelWJ-IT Nybegynder
23. april 2009 - 09:16 #9
Hvis du bruger Windows Vista..

Aktivering af "What U Hear" - Lydenhed..
(Der er 2 muligheder)

1.Hvis du bruger - Menuen Start.

"Start" + "Kontrolpanel" + "Hardware og lyd" + "Administrer lydenheder" + "Optagelse" +
"Højre klik med musen på "What U Hear" + "Aktivere"..

Billede.
LINK http://img2.imageshack.us/img2/6384/vistalydwhatuhearmenuen.jpg

---------------------------------

2.Hvis du bruger - Klassisk Version af menuen Start.

"Start" + "Indstillinger" + "Kontrolpanel" + "Lyd" + "Optagelse" +
"Højre klik med musen på "What U Hear" + "Aktivere"..

Billede.
LINK http://img2.imageshack.us/img2/8996/vistalydwhatuhearklassi.jpg
Avatar billede MichaelWJ-IT Nybegynder
23. april 2009 - 22:19 #10
Har fundet et bedre og gratis program..

Audio Recorder.
LINK http://www.audio-tool.net/AudioRecorderForFree.exe

Billede.
LINK http://img406.imageshack.us/img406/4007/audiorecorder.jpg
Avatar billede logfiler Nybegynder
24. april 2009 - 02:06 #11
Jeg bruger windows XP home.

programmet installerer fint, men optager ingen lyd. Intet udslag imens filen kører.

Når jeg afspiller den optagede fil, vil den afspille, men filen er tom.
Avatar billede MichaelWJ-IT Nybegynder
24. april 2009 - 02:28 #12
du skal ind og Aktivere  Stereomix..

"Start" + "Indstillinger" + "Kontrolpanel" + "øverst til venstre under "kontrolpanel"
-hvad står der ?
1.Skift til Kategorivisning ?
eller
2.Skift til Klassisk visning?
Avatar billede MichaelWJ-IT Nybegynder
24. april 2009 - 03:35 #13
1. hvis der står "Skift til Kategorivisning" så skal du
(hvis der står -Skift til Klassisk visning skal du trykke på den -så vil den automatisk skrive -Skift til Kategorivisning)

Gå ind i "Lyde og lydenheder" + "Avanceret" (den øverste kasse)hvor der står -Slå fra og -Vis ikonet..

nu kommer der en ny boks frem hvor der øverst til venstre står -Overordnet lydstyrke..

kan du se noget med Stereomix her inde ? hvis ikke så..
skal du trykke på "Indstillinger" + "Egenskaber"..

Nu dukker der en ny boks frem..

Øverst i boksen står der -Mixerenhed og ved siden af står dit -Lydkort.
Den skal du trykke på så der står "xdit lydkortx Audio Input" eller hvis du kan trykke på noget hvor der står (Makére)"Indspilning"..

Så skulle der gerne stå nedenfor i boksen -"Stereomix"
sæt -flueben i den og trykke "OK".

Nu kan du vælge imellem -Lydstyrke til og -Stereomix..
sæt -flueben i "Stereomix" hvor der står nederst "Vælg"..
(sørg for at dens lydstyrke er godt oppe i lydstyrke..

tilsidst skal du gå op i "Indstillinger" + "Afslut"
og X´se (lukke)de andre bokse(ned)..

Nu skulle den værer klar til at optage hvad du kan hører på computeren..
Avatar billede logfiler Nybegynder
24. april 2009 - 21:16 #14
Tak - nu virker det efter jeg har lavet den indstilling du anviste.

findes der et tilsvarende program til at opdage vidofiler, som fx dette link?

http://www.knr.gl/index.php?id=1853&tx_ttnews[tt_news]=44183&tx_ttnews[backPid]=1848&cHash=76772f6820