Avatar billede larsne Nybegynder
21. april 2009 - 11:56 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Sende skærmsignal direkte over LAN

Nogen som kender noget hardware/software som muliggør at man kan sende sit skærmsignal direkte over LAN, dvs. uden at signalet først skal ud af en vga port og derefter konverteres?

Jeg forstiller mig at der så står en boks i modtager enden som konverterer signalet til f.eks. alm vga.

Grudnen til at jeg vil undgå at bruge f.eks. vga/dvi out for afsenderen er fordi det skal være en virtuel maskine, som ikke har nogen udgang til skærm. Modtageren er et alm. tv
Avatar billede melieha Nybegynder
21. april 2009 - 13:15 #1
Hejsa, jeg har erfaring med følgende boks:
http://www.danbit.dk/produkter/1511.phtml
Den fåes fra et par producenter, i forskellig indpakning. Den har kørt nogenlunde, dog har vi problemer med den på nogle switche - Uden at der er fundet en løsning på det.

Det fungerer nogenlunde, du kan risikere at skulle firmwareopdatere før softwaren virker i XP SP3.

Updaterate og kvalitet er ikke 100%, men brugbart til det meste (Altså powerpoint, billeder mm), men hvis du søger et 100% perfekt billede, så er det ikke den løsning du søger.

Jeg kender ikke til andre billigere løsninger, da det jo er et spørgsmål om software/hardware der skal arbejde sammen :)
Avatar billede larsne Nybegynder
23. april 2009 - 10:23 #2
Tak for det, produktet du linkede til ledte mig til denne her: http://www.edimax.eu/en/produce_detail.php?pl1_id=16&pl2_id=70&pl3_id=132&pd_id=232#03
Som er en lidt nyere end danbit's

Smider du et svar?
Avatar billede melieha Nybegynder
27. april 2009 - 09:50 #3
Yes :)
Den ser smart ud, har du fundet en dansk forhandler af den?
Avatar billede larsne Nybegynder
28. april 2009 - 13:00 #4
jep shg.dk