Avatar billede thecrew Nybegynder
20. april 2009 - 09:14 Der er 19 kommentarer

Mit net går ofte ned..

Hejsa ;)

Jeg har trådløst TDC net.. Det går forholdsvis ofte ned, hvilket iriterer mig en del.. Når jeg sætter Vista til at finde fejlen siger den noget med, at jeg ikke kan oprette forbindelse til min primære DNS server, eller noget?

Tak for hjælpen ;)
Avatar billede thesheriff Nybegynder
20. april 2009 - 09:34 #1
Hvilket hw bruger du?

Har du prøvet at skifte kanal?
Avatar billede thecrew Nybegynder
21. april 2009 - 11:41 #2
Well, jeg har ikke det store forstand på computere, så du bliver nok nødt til at specifere lidt mere hvad du mener.. ;)
Avatar billede thesheriff Nybegynder
21. april 2009 - 12:38 #3
Hvilke mærke/model er din router?

Har du prøvet at logge på din router og skifte kanal?
Avatar billede thecrew Nybegynder
22. april 2009 - 00:50 #4
Så vidt jeg ved er min router en sitecom..

Jeg forstår desværre ikke hvad du mener med at skifte kanal.

Har prøvet at skifte DNS serveren til automatisk at logge på en DNS, men det ser ikke ud til at hjælpe..
Avatar billede thesheriff Nybegynder
22. april 2009 - 18:25 #5
Din router må hedde lidt mere end blot Sitecom :)

Model?

Prøv at logge på din router og sse under WLAN indstillinger. Der kan du skifte kanal.
Avatar billede thecrew Nybegynder
22. april 2009 - 19:31 #6
Hmm, jeg er ikke vant til at pille ved mit net, hvordan kommer jeg ind på wlan indstillingerne?
Avatar billede thesheriff Nybegynder
23. april 2009 - 06:38 #7
Du har vel sat sikkerhed på routeren, så du må da vide hvordan man logger på :)

Det kommer lidt an på routeren, men skriv 192.168.1.1 i din browser og skriv dit password - så er du på routerens interface.
Avatar billede thecrew Nybegynder
23. april 2009 - 11:54 #8
Det er ikke mig der har stået for at sætte internettet op, så derfor har jeg ikke det store forstand på det. Jeg kigger lige på det når jeg kommer hjem ;=)
Avatar billede thesheriff Nybegynder
23. april 2009 - 11:56 #9
Fat i manualen :)

Alternativt så skriv modelnr. på din router, så prøver jeg om jeg kan guide dig.
Avatar billede thecrew Nybegynder
23. april 2009 - 21:09 #10
Okay, har lige været ovre og kigge på min router, og der står turbo 54g. Ved ikke om det er en model eller hvad det er, men det var hvad jeg lige kunne finde på den ;)

Btw, når jeg diagnosticerer problemet når mit net går ned med vista, siger den noget med at den ikke kunne finde DNS serveren eller noget i den stil ;)
Avatar billede thesheriff Nybegynder
24. april 2009 - 06:39 #11
Ja det er fordi den mister forbindelsen med routeren.

Se i bunden omkring stregkoden. Der burde modelnr. stå.
Avatar billede thecrew Nybegynder
24. april 2009 - 11:17 #12
Okay, tjekker lige når jeg kommer hjem.. Det er bare helvedes iriterrende.. :P
Avatar billede thecrew Nybegynder
26. april 2009 - 20:09 #13
Well, det er STORT SET ALTID om aftenen at mit net går ned.. Jeg fatter det ikke..
Avatar billede thesheriff Nybegynder
26. april 2009 - 20:54 #14
Lugter meget af interferens.

Prøv at skifte kanal!
Avatar billede thecrew Nybegynder
29. april 2009 - 02:38 #15
Geez, interferens? Hvad er det ;O
Derudover, kan du guide mig igennem til de der WLAN indstillinger? Er lidt i tvivl..
Avatar billede thesheriff Nybegynder
29. april 2009 - 08:58 #16
Interferens er når andre radiokilder interfere (forstyrre) dit radiosignal.

Signalerne kommer fra alt, der udsender elektromagnetiske signaler lige fra microbølgeovne til andre trådløse net.

Det sidste løses ved at man vælger at bruge en anden kanal, men kan være svært i tæt bebyggede områder.

Men jeg kan altså ikke guide dig eller hjælpe dig uden at vide præcis hvilken router du har...
Avatar billede thecrew Nybegynder
01. maj 2009 - 17:31 #17
Okay..

Problemet er, at det ikke er mig selv der har sat nettet op, men jeg kan lige prøve at forhøre mig om vi har indpakningen til routeren i huset, selvom jeg tvivler.
Avatar billede thesheriff Nybegynder
02. maj 2009 - 09:19 #18
Det står også på selve routeren omkring stregkoden...
Avatar billede thecrew Nybegynder
05. maj 2009 - 12:28 #19
Okay, jeg må lige lede lidt mere på den så..