Avatar billede radiv Nybegynder
19. april 2009 - 12:59 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Gammel laptop som printserver, filserver, webserver

Jeg har en fem år gammel laptop jeg ønsker at bruge som printserver, filserver og muligvis webserver.
Den skal være tilkoblet mit trådløse netværk, mine to USB-printere og muligvis nogle eksterne harddiske. Jeg vil gerne have min musik og mine billeder på den så de er tilgængelig fra de øvrige computere og også udefra.

Bør jeg reinstallere min xp pro eller bør jeg gå for en linux-løsning - og i så tilfælde hvilken? Er windows den eneste muligheden hvis jeg vil have en webserver til at lege med .net?
Avatar billede jjbirk Nybegynder
19. april 2009 - 13:19 #1
Ja uden nogle problemer, her ligger serveren du kan bruge og du behøver ikke reinstallere.
http://vertrigo.sourceforge.net/
Avatar billede skau Nybegynder
19. april 2009 - 13:41 #2
Jeg har en lignende løsning hvor jeg har lagt centos på - det fungerer  bare
Avatar billede radiv Nybegynder
05. maj 2009 - 23:28 #3
Tak for gode forslag - det blev dog ikke noget af projektet da den larmede for meget.