Avatar billede runeneesgaard Nybegynder
18. april 2009 - 16:35 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Hvordan definerer jeg grader med direct selection tool?

Jeg ville prøve at lave denne tutorial, men gik i stå i Step 3+4 (http://psd.tutsplus.com/designing-tutorials/create-a-custom-mac-osx-style-ring-binder-address-book-icon/), hvor forfatteren af tut'en på en eller anden måde drejer en firkant således at hjørnene bøjer et X antal grader. Hvordan gør man det?

På forhånd tak!
Avatar billede jernrosen Nybegynder
19. april 2009 - 04:12 #1
Lav en vandret eller lodret linie som path - vælg den - højreklik - free transform path -    ...... øverst kan du dreje den i den ønskede vinkel

Denne linie kan du nu bruge som guide til det hjørne af din røde shape der skal flyttes.

Gentages ved de næste 3 hjørner.

Efter brug slettes de linier der er brugt som guides.
Avatar billede runeneesgaard Nybegynder
19. april 2009 - 12:08 #2
Mange tak for responsen!

Når jeg laver en vandret eller lodret streg som path med pentoolet og højreklikker på den, ser jeg ikke nogen mulighed for at vælge "Free Transform Path". Kun "Free Transform Points". Men når jeg vælger den eller prøver at trykke cmd + T, får jeg denne besked: "Could not transform the path because the selected portion of the path does not enclose any pixels".

HVad gør jeg forkert?
Avatar billede runeneesgaard Nybegynder
19. april 2009 - 19:10 #3
Jeg fandt ud af det. Jeg brugte Pen tool'et, men jeg skulle have brugt Line tool'et. Mange tak for hjælpen jernrosen!