Avatar billede wwwcllucoznet Nybegynder
17. april 2009 - 22:45 Der er 3 kommentarer

ivrig efter at lære c og c++

hej det ville være fedt hvis en af jer pro :d her :D kunne give mig lidt info om c# og c og c++ vil nemlig gerne i gang med at lære at lave programmer (er 16)
og hvor langt tid i tror det måske ville tage fra bunden

og hvad i tror/anbefaler er bedst for mig fra start til pro :P

hvad jeg vil med programmer( først ville jeg gerne lære at lave bots og sådan til online spil)
(og: sener når jeg er pro :p ^^ hvis det kommer  lave mine egne spil hvad tror i jeg skal starte med ??????)
Avatar billede arne_v Ekspert
17. april 2009 - 22:57 #1
Til generelle apps vil Java eller C# vaere mere oplagte end C++.

Til mere specialiserede apps og det inkluderer spil er C++ stadig mest relevant.

Og det tager lang tid at blive god til at programmere.

Husk ogsaa at programmering generelt og i saerdeleshed spil programmering kraever en god matematik.
Avatar billede CCodam Nybegynder
18. april 2009 - 00:29 #2
#0 Det er ikke bare lige sådan at kode fx en bot, da man også skal have kendskab til kodningen i det givne spil...

Der er dog nogen der udgiver "collections" (en kasse med en masse funktioner) til visse spil, fx til Unreal Tournament 3.
Ved at importere denne collection i dit C# program, kan du benytte disse funktioner, så som at gå/skyde m.m.

Du kan evt se et eksempel her:
http://blogs.msdn.com/coding4fun/archive/2008/12/16/9228221.aspx

Til at kode i vil jeg helt klart anbefale dig Visual Studio Express, hvilket er gratis:
http://www.microsoft.com/express/windowsdevelopment/Default.aspx

Der kan man faktisk også hente en Game Creator GDK, så men nemmere kan udvikle spil:
http://www.microsoft.com/express/samples/GameCreators/

Men man skal desværre være rimelig skrap til engelsk, for at finde rundt og lære dette...
Avatar billede arne_v Ekspert
05. juli 2009 - 21:46 #3
Tid at få afsluttet her ?