Avatar billede tjacobt Nybegynder
17. april 2009 - 16:11 Der er 9 kommentarer

Forbinde til forældres printer

Hejsa,
Jeg bor i et hus hvor mit værelse er i den ene ende og mine forældres med printer i den anden ende. Da jeg er blevet træt af at sende alle ting der skal printes ud op til dem, vil jeg gerne høre om man ikke på en eller anden måde kan forbinde min computer til mine forældres printer. Altså lidt ligesom skole computere hvor der så står en printer i den anden ende af rummet hvor alle computere kan printe ud på.

Håber nogle kan give mig et svar eller en guide på hvordan man gør.
Avatar billede fusion-it Nybegynder
17. april 2009 - 16:53 #1
Du skal bruge en netværks printer til det du ønsker så kan det sættes op ;)
Avatar billede Cars10 Praktikant
17. april 2009 - 16:59 #2
Gå ind i netværk og find computeren. Dobbelt klik på den. Dobbelt klik på 'Printere'. Højre-klik på printeren og vælg 'Forbind...'
Avatar billede fusion-it Nybegynder
17. april 2009 - 17:26 #3
Ja det kan han hvis hans forældres printer er en netværks printer.

Han kan jo mene med han sender sine prints til forælderenes pc via email for så at printe.....

Derfor skal han først undersøge om det er en netværks printer ;)
Avatar billede CCodam Nybegynder
17. april 2009 - 18:15 #4
Du kan gøre det på to måder

1. Du kan dele deres printer på netværket, og derefter tilslutte dig til denne, det kræver dog så at deres maskine er tændt, når du skal printe.

2. Du kan købe en converter(print Switch/Server) sådan så du kan forbinde din USB printer til dit netværk, og denne printer så bliver en netværksprinter, begge maskiner kan forbinde til :)
Avatar billede Cars10 Praktikant
18. april 2009 - 13:08 #5
til fusion-it:
som CCodam også siger behøver det ikke være en netværks printer, men det kræver at computeren er tændt som sagt.
Avatar billede fusion-it Nybegynder
18. april 2009 - 13:18 #6
Til Cars10

Enig : men hvis det ikke er en netværks printer skal han så bare lige ud og købe ect :)

Jøsses der er formeget ordkløveri på dette site :(
Avatar billede fusion-it Nybegynder
18. april 2009 - 13:44 #7
Jeg har så lige undersøgt de nærmere og kan se man godt kan lave uden at købe kit.

Det var jeg ikke klar over, men meget rar at vide ;)

Så håber vi tjacobt får løst sit problem.
Avatar billede CCodam Nybegynder
18. april 2009 - 15:33 #8
#0 Du må lige sige til hvis du vil have yderligere information om de to løsninger jeg præsenterede i #4

Så vi kan få hjulpet dig helt færdigt med det "problem" :)
Avatar billede CCodam Nybegynder
23. april 2009 - 02:07 #9
#0 Fandt du ud af en løsning?