Avatar billede sepher10 Nybegynder
17. april 2009 - 12:41 Der er 5 kommentarer

Xp = blank

Hej alle.

Jeg har fået et kæmpe problem med min XP pc. Når jeg starter den op popper for det første HP administration log in frem og vil have kode. Ikke noget problem i det, men så snart jeg trykker OK og ryger videre til skrivebordet, dukker der intet op, og der vises kun et baggrundsbillede. Jeg har prøvet systemgendannelse men hjalp desværre ikke. Kan det være Virus? håber nogen har haft samme problem og kan hjælpe mig igennem det.

Mvh. Sepher Bashari
Avatar billede johnstigers Seniormester
17. april 2009 - 13:19 #1
Er det din bruger du klikker på når du skal logge ind?
Avatar billede sepher10 Nybegynder
17. april 2009 - 13:25 #2
Nej overhovedet ikke :-( Den går bare direkte videre til det. Der er nemlig kun en bruger, og den sat som HP-administrator. Der findes ikke andre brugere på computeren
Avatar billede Jensen DK Novice
18. april 2009 - 07:06 #3
Har du prøvet at starte i fejlsikret tilstand?
Avatar billede sepher10 Nybegynder
18. april 2009 - 22:20 #4
Nej desværre ikke endnu. Men det ser virkelig ud til at være en eller flere virusser. Computeren er langsom, og det samme med internettet. Det virker konstant som at den tøver. Jeg har prøvet en fuldstændig system genoprettelse, men lige lidt har det hjulpet.
Avatar billede Jensen DK Novice
19. april 2009 - 06:18 #5
Hvis du kan så så prøv lige om du kan få lov til at køre de her, husk at opdatere Malware programmet.

Hent og installér CCleaner http://www.ccleaner.com/  og en manual her. http://www.spywarefri.dk/manualer/ccleaner-manual.htm
Under installationen får du tilbudt [Yahoo Toolbar]. Du kan sige ja eller *NEJ* til den, det er en værktøjs linie som du sikkert  ikke har brug for.
Lad programmer foretage en oprydning i rens og registrer, og lad den slette det den finder.

Hent Malwarebytes Anti-Malware herfra:
http://www.besttechie.net/tools/mbam-setup.exe
Eller herfra ->
http://www.majorgeeks.com/Malwarebytes_Anti-Malware_d5756.html

Installer programmet - når det er gjort skal du lade programmet opdatere sig. Herefter åbner et vindue, hvor du skal flytte prikken til "Kør et fuldstændigt systemscan" - klik på Skan Knappen - lad programmet arbejde. Når det er færdig (det tager lidt tid afhængig af hvor meget du har på computeren).
Derefter - Tryk på "Vis resultater" knappen efter scanningen - og herefter tryk på "Fjern det valgte" - nu åbnes log'en og du skal gemme den et sted, hvor du kan finde den igen, du kan sende den ind til gennemsyn.

Når Malware er færdig, så kør lige en tur mere med CCleaner, så vi kan få det sidste slettet.
Lad programmer foretage en oprydning i rens og registrer, og lad den slette det den finder.

Hent  HiJackThis og lad den foretage en skanning, og send loggen ind til gennemsyn.
Bemærk at HiJackThis.exe programmet skal gemmes i en dertil oprettet mappe og IKKE køres direkte fra nettet...

http://www.trendsecure.com/portal/en-US/_download/HiJackThis.exe