Avatar billede louise-brasilien Nybegynder
17. april 2009 - 01:59 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Laast Memorycard ?HJAELP?

Hej
jeg har intet forstand paa teknik overhovedet, og mine foraeldre har lige sendt det her memorycard til mig (jeg er i brasilien) 4 gb fra dane-elec, men naar jeg putter det i mit kamera siger det:

KORTET HAR DET FORKERTE FORMAT

tryk paa ok for at formatere kortet.
(saa trykker jeg ok, og saa siger den)

kortet er laast, kortet skal laases op foer du kan bruge funktionen.

er der nogle der har nogen ide om hvordan man laaser det op? jeg har proevet at putte det i computeren og der virker det helt fint.

haaber paa et hurtigt svar

MVH Louise
(det er et Kamera HP photosmart R725 og memorykortet er 4 GB Dane-elec)
Avatar billede MichaelWJ-IT Nybegynder
17. april 2009 - 02:04 #1
Hej..

Hvilket format har Formateret dit 4 GB Dane-elec i ?

(Højre klik på kortet i denne computer)

ellers prøv at højre klik på dit 4 GB Dane-elec og Formatere i "Fat"..
Avatar billede CCodam Nybegynder
17. april 2009 - 02:05 #2
Der skulle gerne side sådan en lille skyder på kortet man kan føre op eller ned, sådan så det er låst eller ulåst, se evt her:
http://www.choiceelectronicsdepot.com/images/BC111798750.jpg

Du skal dog være opmørksom på, at hvis du vælger at formatere kortet, vil du miste alt data (alle billeder) der ligger på kortet, så sørg for at tage en backup :)
Avatar billede MichaelWJ-IT Nybegynder
17. april 2009 - 02:21 #3
Hvis det stadigvæk ikke virker er det fordi at dit 4 GB Dane-elec kort er for stort..

Har læst at den kun kan tage kort  fra 8-MB til 2-GB..
Avatar billede louise-brasilien Nybegynder
17. april 2009 - 02:27 #4
Hej ;)
Jeg proevede begge dele jeg skubbede den der dims paa siden saa den ikke er laast, plus jeg formaterede kortet paa computeren i det der "fat".. format - og det virker stadig ikke. Det siger noejagtig det samme som foer. Jeg ved ikke om mit kamera bare ikke kan tage 4 Gb plads?\

andre ideer??
Avatar billede louise-brasilien Nybegynder
17. april 2009 - 02:30 #5
ahh saa MichaelIWJ-IT der er ikke noget at goere? altsaa kortet er bare for stort og vil aldrig kunne virke i mit kamera?
Avatar billede MichaelWJ-IT Nybegynder
17. april 2009 - 02:32 #6
Ja efter som jeg har læst mig frem til..

(sidder med brugsanvisningen)..
Avatar billede MichaelWJ-IT Nybegynder
17. april 2009 - 02:33 #7
MAX 2-GB
Avatar billede MichaelWJ-IT Nybegynder
17. april 2009 - 02:37 #8
Her er et link til brugsanvisningen.. (i PDF format)

LINK http://dk.diplodocs.com/annexe_QUICK%20START%20GUIDE_HP_PHOTOSMART%20R725-_E.htm
Avatar billede MichaelWJ-IT Nybegynder
17. april 2009 - 02:50 #9
og hvis du skal købet et 2GB kort i Brasilien
kan du f.eks sige..

Ei eu quero comprar uma 2 gigabytes de memória para a minha câmera
Avatar billede louise-brasilien Nybegynder
17. april 2009 - 03:05 #10
Hej MichaelIWJ-IT
tusinde tak for hjaelpen - overvejer at koebe et herovre da min ven koebte et 8 gb til 100 kr. saa det er en del billigere :p
Du gav mig en masse gode svar - ogsaa med det portugisiske

mvh louise