Avatar billede asgerboll Nybegynder
16. april 2009 - 14:55 Der er 3 kommentarer

Small Business Server 2003

Hej jeg har overtaget en kunde som har en SBS 2003 på Svensk.
kunden har selv på et tidspunkt kørt den op AD og så videre virker som det skal. men den er 5 år gammel og står for udskiftning.

Jeg har tilbudt ham PGA krisetider at købe en SBS 2003 R3 men på Engelsk.

jeg har før lavet migration af AD fra den ene server til den anden.

mit spørgsmål lyder om man kan det når den ene version er svensk og den anden er Engelsk???

da administrator på svensk hedder administratör
Avatar billede strych9 Praktikant
16. april 2009 - 23:03 #1
Der findes ikke noget produkt som hedder SBS 2003 R3.

SBS kan du ikke migrere sådan som en almindelig AD server.
Avatar billede asgerboll Nybegynder
17. april 2009 - 08:03 #2
Det var en tastefejl med R3 jeg mener self. R2. :-)

men hensyn til at migrere kan du jo lave en Swing Migration, hvilket er det jeg vil med den her, mit spørgsmål lyder så blot på om hvis jeg migrerer fra Svensk SBS 2003 til Engelsk SBS 2003 R2 hvad sker der med AD? er det ligeglad med sprog eller?
Avatar billede sup3rior Nybegynder
17. april 2009 - 20:53 #3
Som sådan er skemaerne i et AD ligeglad med sproget... Men alle navngivninger, beskrivelser med videre vil hedde det samme bagefter...

Men er der lavet så meget opsætning på den server så det ikke kan betale sig at lave den fra bunden?
Der er jo en del af det som alligevel skal laves selvom den skal modtage data fra et eksisterende AD...