Avatar billede webage Nybegynder
16. april 2009 - 11:37 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Beskyttet indhold i war fil?

Hejsa,

Jeg tænkte på om de ting som ligger i en war-fil er beskyttet således at andre ikke kan få fat i source koden?
Umiddelbart når jeg kigger i mine egne war-filer, så er det ikke noget problem at læse .jsp filerne, men java-klasserne (.class-filerne) ser ud til at være ulæselige.

Min egen konklusion er altså, at .jsp filerne kan andre godt læse, men .class filerne kan ikke læses af andre - og er dermed beskyttet sådan at andre ikke kan bruge ens source kode?

På forhånd tak for hjælpen :-)
Avatar billede arne_v Ekspert
16. april 2009 - 15:12 #1
Ved en normal konfiguration af en server vil en war fil ikke kunne hentes fra nettet.

For Tomcats vedkommende ligge de i webapps og det dir har ikke nogen URL tilknyttet.

Server administratorerne har adgang til at hapse war filen.

Og .jsp filerne er ren kidle kode (medmindre du precompiler dem) og selv .class filerne kan relativt nemt decompiles (proev selv og download jad og koer den paa en af dine class filer).

Men har du ikke tillid til din server administrator, saa har du et vanskeligt problem.
Avatar billede webage Nybegynder
17. april 2009 - 10:26 #2
Okay mange tak for svaret, lige hvad jeg havde brug for at vide :-)
Avatar billede webage Nybegynder
17. april 2009 - 10:26 #3
Lav lige et svar så du kan få points :)
Avatar billede arne_v Ekspert
17. april 2009 - 15:31 #4
svar
Avatar billede arne_v Ekspert
05. juli 2009 - 21:54 #5
Så mangler du bare at acceptere