Avatar billede simone007 Juniormester
16. april 2009 - 10:30 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

1 skærm og tastatur til 2 PC´er

Kan man få en slags switchboks, så man kan koble 1 skærm og 1 sæt tastatur og mus til 2 PC´er?

Umiddelbart er det nødvendigt med 2 PC´er da de kører på forskellige net. Men det er besværligt at skulle bruge to forskellige tastaturer og mus.

Der findes vel ikke noget der efterligne udvidet skrivebord på to skærme (og 1 tastatur og mus), selvom man bruger to forskellige PC´er? Det kunne være optimalt.
Avatar billede stinejh1980 Nybegynder
16. april 2009 - 10:36 #1
Vi køre med den slags switche du omtaler.

Nu er det flere år siden vi har købt dem, men jeg kan da fortælle at de hedder
TRENDnet
USB KVM SWITCH
TK-210K

Det man gør er at man slutter mus, tastatur og skærm til boksen og så forbinder man boksen med de 2 computere. Du skifter mellem computerne de at trykke 2 gange på Scroll Lock og 1 gnag på pil ned.
Avatar billede osdata Nybegynder
16. april 2009 - 10:36 #2
Du skal bruge en KVM boks.

Ole Stanstrup
O.S. Data
Avatar billede thesheriff Nybegynder
16. april 2009 - 10:40 #3
Der findes masser af switche til formålet.

Hvilke stik skal du bruge skærm/mus/tastatur ?
Avatar billede bitkid Nybegynder
16. april 2009 - 11:08 #4
Der findes noget software der kan efterligne udvidet skrivebord over 2 skærme, men det kræver at maskinerne kan se hinanden på netværket.

Se: http://synergy2.sourceforge.net/
Avatar billede simone007 Juniormester
16. april 2009 - 12:54 #5
Man kan vel godt nøjes med at sætte tastatur og mus til boksen, så man kan bruge to skærme samtidigt?
Avatar billede thesheriff Nybegynder
16. april 2009 - 13:29 #6
Ja det bestemmer du selv.

Men hvilke tilslutninger ønsker du?
Avatar billede simone007 Juniormester
16. april 2009 - 13:41 #7
Jeg har ikke undersøgt om det er USB eller seriel endnu (det er vel det du tænker på?).

Men det er vel smartest at købe med USB, og så bare bruge de små seriel til USB convertere, hvis det er?
Avatar billede simone007 Juniormester
16. april 2009 - 13:43 #8
har kigget på denne side.

http://pcbix.dk/index.php/d.171/KVM

Der er godt nok mange forskellige. Hvad skal jeg gå efter, og hvad er forskellene?
Avatar billede thesheriff Nybegynder
16. april 2009 - 13:49 #9
Avatar billede simone007 Juniormester
16. april 2009 - 15:13 #10
tak sheriff - læg et svar
Avatar billede thesheriff Nybegynder
16. april 2009 - 15:16 #11
Værsgo
Avatar billede beta406 Nybegynder
29. august 2010 - 20:05 #12
Prøv det program der hedder: Synergi
kan bruges helt uden noget ekstraudstyr hvis du bare har trådløs router.

Skriv til mig hvis du har brug for hjælp til det