Avatar billede conz Juniormester
15. april 2009 - 19:25 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Vista netværks problemer

Har lige fået damen på besøg med hendes Znote 6025WD laptop, der kører Vista.

Problemet er at Vista slet ikke opfatter at der bliver sat et netværkskabel i maskinen, den viser bare det dejlige røde kryds, og påstår at der intet netværkskabel er tilsluttet.

Har selv to XP maskiner, sluttet til en 3COM Officeconnect Dual Speed Switch 5 plus (3C16790), og har også haft flere på.

Har prøvet med forskellige kabler og porte, bl.a. dem som mine egne maskiner bruger/sidder i, også med udelukkende hendes laptop sat til.

Hun bruger selv kabel derhjemme også, så netværkskortet er der intet galt med.

Har prøvet at tildele IP osv., men ligemeget har det hjulpet.

Nogen der har oplevet lign., og/eller har forslag?
Avatar billede kasperwood Nybegynder
15. april 2009 - 19:50 #1
Prøv at deaktivere netværkskortet
Avatar billede conz Juniormester
15. april 2009 - 21:12 #2
Er også prøvet, og aktiveret igen. Har også prøvet ipconfig release/renew i cmd'en, men stadig uden resultat.
Avatar billede justrace Novice
15. april 2009 - 21:25 #3
Prøv at nulstille netkortet ved at slette det fra enhedshåndtering og genstart. Prøv så at sætte kablet til.
Avatar billede ImBols Nybegynder
15. april 2009 - 23:33 #4
Er det fuld opdateret driver på kortet?
Avatar billede conz Juniormester
16. april 2009 - 13:52 #5
Har lige uninstalleret det gennem enhedshåndtering, og hentet de nyeste drivers for at installere det igen.

Ingen succes :/
Avatar billede Slettet bruger
22. april 2009 - 22:20 #6
Prøv at sætte linkhastighed og duplex til auto. Normalt står den på auto, men det kan jo være at det er blevet ændret :)
Avatar billede conz Juniormester
17. august 2010 - 12:21 #7
løst
Avatar billede justrace Novice
17. august 2010 - 12:42 #8
Jamen selv tak, det var så lidt.

Hvordan blev det løst??
Avatar billede conz Juniormester
17. august 2010 - 12:59 #9
Faktisk ikke løst, men bare lukket.
Tak for forslag alle sammen, der var dog ingen af dem der virkede.
Har ikke problemet længere, da jeg ikke bruger den switch mere.