Avatar billede kelle416 Nybegynder
15. april 2009 - 17:57 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

internet problemer

hey alle

jeg har fået et besynderligt problem, jeg har internet på min bærbar (som ikke er trådløs) men har det ikke på min alm. computer eller jow den viser jeg har det. men lige så snart jeg trykker på firefox eller internet explorer viser den ikke siden. foresten kan godt hører radio fra gadget

har genstartet comp. taget stikket ud af routeren (genstartet den) og det virker fint men har stadig ikke noget rigtigt net.

comp er windows vista 64. bærbar er vista 32 og jeg har isdn og bredbånd. skal jeg have lavet om på et tidspunk.

hvis jeg mangler noget så spør, er ved og blive skør af og skulle trylle med nettet hver gang jeg starter den alm. comp op  efter bærbaren har været tændt i noget tid  (problem 2)
Avatar billede kasperwood Nybegynder
15. april 2009 - 19:19 #1
Kan den være sat til at køre gennem en poxy-server?
Avatar billede kelle416 Nybegynder
15. april 2009 - 19:23 #2
nej har jeg tjekket
Avatar billede CCodam Nybegynder
15. april 2009 - 19:56 #3
"er ved og blive skør af og skulle trylle med nettet hver gang jeg starter den alm. comp op  efter bærbaren har været tændt i noget tid  (problem 2)"

Betyder det, at netværksproblemet kun kommer, så vidt begge enheder er tændt/har været tændt inden for det sidste stykke tid?

Prøv evt at trykke på WindowsTast + R (Kør), skriv CMD og tryk enter
I den sorte boks (kommandoprompt) skriver du ipconfig /all og giver os informationen herinde :)
Avatar billede kelle416 Nybegynder
15. april 2009 - 20:39 #4
nej hvis bærbaren har været tændt og jeg så tænder comp. har jeg ikke net. men når jeg så genstarter routeren og venter lidt så kommer nettet på comp efter lidt tid, men det nye problem som jeg ik har set før er at den viser jeg har net. men i virkeligheden har jeg det ikke på comp, men kun på bærbaren.

bærbaren ser sådan du

Primært DNS-suffiks. . . . . . . . . . . . . :
  Nodetype . . . . . . . . . . . . . . . . . . : Hybrid
  IP-routing aktiveret . . . . . . . . . . . . : Nej
  WINS-proxy aktiveret . . . . . . . . . . . . : Nej
  Søgeliste for DNS-suffiks. . . . . . . . . . : opasia.dk

Trådløst LAN-kort Trådløs netværksforbindelse:

  Medietilstand. . . . . . . . . . . . . . . . : Mediet afbrudt
  Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . :
  Beskrivelse. . . . . . . . . . . . . . . . . : Atheros AR5B91 Wireless Networ
k Adapter
  Fysisk adresse . . . . . . . . . . . . . . . : 00-24-2B-39-E9-02
  DHCP aktiveret . . . . . . . . . . . . . . . : Ja
  Automatisk konfiguration aktiveret . . . . . : Ja

Ethernet-netværkskort LAN-forbindelse:

  Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . : opasia.dk
  Beskrivelse. . . . . . . . . . . . . . . . . : Broadcom NetXtreme Gigabit Eth
ernet
  Fysisk adresse . . . . . . . . . . . . . . . : 00-23-8B-59-76-DF
  DHCP aktiveret . . . . . . . . . . . . . . . : Ja
  Automatisk konfiguration aktiveret . . . . . : Ja
  Link-local-IPv6-adresse . . . . . : fe80::10:ae7b:4613:8e54%10(Foretrukken)
  IPv4-adresse . . . . . . . . . . . . . . . . : 80.164.13.86(Foretrukken)
  Undernetmaske. . . . . . . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
  Rettigheden opnået . . . . . . . . . . . . . : 15. april 2009 16:32:54
  Rettigheden udløber. . . . . . . . . . . . . : 15. april 2009 21:19:13
  Standardgateway. . . . . . . . . . . . . . . : 80.164.13.1
  DHCP-server. . . . . . . . . . . . . . . . . : 80.166.137.217
  DNS-servere. . . . . . . . . . . . . . . . . : 193.162.153.164
  NetBIOS over Tcpip . . . . . . . . . . . . . : Aktiveret

Tunnel-netværkskort LAN-forbindelse*:

  Medietilstand. . . . . . . . . . . . . . . . : Mediet afbrudt
  Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . : opasia.dk
  Beskrivelse. . . . . . . . . . . . . . . . . : isatap.opasia.dk
  Fysisk adresse . . . . . . . . . . . . . . . : 00-00-00-00-00-00-00-E0
  DHCP aktiveret . . . . . . . . . . . . . . . : Nej
  Automatisk konfiguration aktiveret . . . . . : Ja

Tunnel-netværkskort LAN-forbindelse* 2:

  Medietilstand. . . . . . . . . . . . . . . . : Mediet afbrudt
  Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . :
  Beskrivelse. . . . . . . . . . . . . . . . . : isatap.{3780F21C-305B-486F-B02
C-B2BBD674F0E1}
  Fysisk adresse . . . . . . . . . . . . . . . : 00-00-00-00-00-00-00-E0
  DHCP aktiveret . . . . . . . . . . . . . . . : Nej
  Automatisk konfiguration aktiveret . . . . . : Ja

Tunnel-netværkskort LAN-forbindelse* 6:

  Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . : opasia.dk
  Beskrivelse. . . . . . . . . . . . . . . . . : Microsoft 6to4-netværkskort
  Fysisk adresse . . . . . . . . . . . . . . . : 00-00-00-00-00-00-00-E0
  DHCP aktiveret . . . . . . . . . . . . . . . : Nej
  Automatisk konfiguration aktiveret . . . . . : Ja
  IPv6-adresse. . . . . . . . . . . : 2002:50a4:d56::50a4:d56(Foretrukken)
  Standardgateway. . . . . . . . . . . . . . . : 2002:c058:6301::c058:6301
  DNS-servere. . . . . . . . . . . . . . . . . : 193.162.153.164
  NetBIOS via TCP/IP . . . . . . . . . . . . . : Deaktiveret

Tunnel-netværkskort LAN-forbindelse* 7:

  Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . :
  Beskrivelse. . . . . . . . . . . . . . . . . : Teredo Tunneling Pseudo-Interf
ace
  Fysisk adresse . . . . . . . . . . . . . . . : 02-00-54-55-4E-01
  DHCP aktiveret . . . . . . . . . . . . . . . : Nej
  Automatisk konfiguration aktiveret . . . . . : Ja
  IPv6-adresse. . . . . . . . . . . : 2001:0:cf2e:3096:3cba:2fde:af5b:f2a9(Fore
trukken)
  Link-local-IPv6-adresse . . . . . : fe80::3cba:2fde:af5b:f2a9%12(Foretrukken)

  Standardgateway. . . . . . . . . . . . . . . :
  NetBIOS via TCP/IP . . . . . . . . . . . . . : Deaktiveret

og comp ser sådan ud

Primært DNS-suffiks. . . . . . . . . . . . . :
Nodetype . . . . . . . . . . . . . . . . . . : Hybrid
IP-routing aktiveret . . . . . . . . . . . . : Nej
WINS-proxy aktiveret . . . . . . . . . . . . : Nej
Søgeliste for DNS-suffiks. . . . . . . . . . : opasia.dk
Ethernet-netværkskort LAN-forbindelse:
Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . : opasia.dk
Beskrivelse. . . . . . . . . . . . . . . . . : Atheros L1 Gigabit Ethernet 10/100/1000Base-T Controller
Fysisk adresse . . . . . . . . . . . . . . . : 00-1F-C6-5E-16-2A
DHCP aktiveret . . . . . . . . . . . . . . . : Ja
Automatisk konfiguration aktiveret . . . . . : Ja
IPv4-adresse . . . . . . . . . . . . . . . . : 80.161.54.84(Foretrukken)
Undernetmaske. . . . . . . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
Rettigheden opnået . . . . . . . . . . . . . : 15. april 2009 20:23:56
Rettigheden udløber. . . . . . . . . . . . . : 15. april 2009 21:23:56
Standardgateway. . . . . . . . . . . . . . . : 80.161.54.1
DHCP-server. . . . . . . . . . . . . . . . . : 80.166.137.217
DNS-servere. . . . . . . . . . . . . . . . . : 193.162.153.164 194.239.134.83
NetBIOS over Tcpip . . . . . . . . . . . . . : Aktiveret
Tunnel-netværkskort LAN-forbindelse* 6:
Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . :
Beskrivelse. . . . . . . . . . . . . . . . . : Teredo Tunneling Pseudo-InterfAce
Fysisk adresse . . . . . . . . . . . . . . . : 02-00-54-55-4E-01
DHCP aktiveret . . . . . . . . . . . . . . . : Nej
Automatisk konfiguration aktiveret . . . . . : Ja
IPv6-adresse. . . . . . . . . . . : 2001:0:d5c7:a2d6:1031:227f:af5b:f20c(Foretrukken)
Link-local-IPv6-adresse . . . . . : fe80::1031:227f:af5b:f20c%10(Foretrukken)
Standardgateway. . . . . . . . . . . . . . . :
NetBIOS via TCP/IP . . . . . . . . . . . . . : Deaktiveret
Tunnel-netværkskort LAN-forbindelse* 7:
Medietilstand. . . . . . . . . . . . . . . . : Mediet afbrudt
Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . : opasia.dk
Beskrivelse. . . . . . . . . . . . . . . . . : isatap.opasia.dk
Fysisk adresse . . . . . . . . . . . . . . . : 00-00-00-00-00-00-00-E0
DHCP aktiveret . . . . . . . . . . . . . . . : Nej
Automatisk konfiguration aktiveret . . . . . : Ja
Tunnel-netværkskort LAN-forbindelse* 12:
Medietilstand. . . . . . . . . . . . . . . . : Mediet afbrudt
Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . :
Beskrivelse. . . . . . . . . . . . . . . . . : 6TO4 Adapter
Fysisk adresse . . . . . . . . . . . . . . . : 00-00-00-00-00-00-00-E0
DHCP aktiveret . . . . . . . . . . . . . . . : Nej
Automatisk konfiguration aktiveret . . . . . : Ja
Tunnel-netværkskort LAN-forbindelse* 13:
Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . : opasia.dk
Beskrivelse. . . . . . . . . . . . . . . . . : Microsoft 6to4-netværkskort #2
Fysisk adresse . . . . . . . . . . . . . . . : 00-00-00-00-00-00-00-E0
DHCP aktiveret . . . . . . . . . . . . . . . : Nej
Automatisk konfiguration aktiveret . . . . . : Ja
IPv6-adresse. . . . . . . . . . . : 2002:50a1:3654::50a1:3654(Foretrukken)
Standardgateway. . . . . . . . . . . . . . . : 2002:c058:6301::c058:6301
DNS-servere. . . . . . . . . . . . . . . . . : 193.162.153.164 194.239.134.83
NetBIOS via TCP/IP . . . . . . . . . . . . . : Deaktiveret
Avatar billede CCodam Nybegynder
15. april 2009 - 20:53 #5
#4 Problemet er at du kun har en Offentlig IP og ingen Router.

Routeren bruges til at dele den offentlige IP (via NAT/PAT) til computerne på det lokale netværk, sådan så flere computere kan benytte den samme offentlige IP.

Uden denne, kan kun en computer pr Offentlig IP, være på ad gangen...
Avatar billede kelle416 Nybegynder
15. april 2009 - 21:04 #6
oke underligt for har været på nettet med begge samtidligt uden problemmer. men jeg skal så bestille en til eller hvad?? eller bare rettet noget som jeg ikke lige kan se hvor.
Avatar billede CCodam Nybegynder
15. april 2009 - 21:36 #7
#6 I såfald har du været heldig :)

Du skal enten købe dig en router, man kan få en billig en til omkring 300kr, den bedste løsning efter min mening.

Ellers skal du ringe til din udbyder og bede om en extra Dynamisk IP, denne koster dog ofte 40kr/måneden
Avatar billede kelle416 Nybegynder
15. april 2009 - 22:03 #8
hmm nu har jeg en router, som os funkere men problemet er jo at  comp viser at den har net men det har den ikke, altså comp. bærbaren har. (ledning trykket over loftet) kunne ikke få trådløs til og virke. så endte med at trække en ledning.

eneste problem er at jeg ikke kan få nettet til og virke fx hvis jeg skal på tv2.dk kommer den bare ik frem hvorimod. på bærbaren hvor jeg har net og som jeg skriver på virker fint. hvis du forstår.
Avatar billede CCodam Nybegynder
15. april 2009 - 22:52 #9
#8 Du har IKKE en router, du har muligvis en switch, jeg kan se at din ip adresse er 80.161.54.84 og gateway 80.161.54.1

Hvis du var bag en router, ville din ip enten være 10.0.0.x, 172.16.0.0, 192.168.0.x eller 192.168.1.x og din gateway lignende med x værende 1...

Når i begge benytter den offentlige IP, og en webserver skal sende data tilbage til dig, så når den kommer til dit hjem, ved den ikke om den skal sende den til din bærbar eller din stationære, fordi i har samme IP...Den vil så sende dataen til den computer der først er på, da din udbyder har registreret dennes MAC adresse...
Avatar billede kelle416 Nybegynder
16. april 2009 - 16:14 #10
nåååår okee tak for hjælpen
Avatar billede CCodam Nybegynder
16. april 2009 - 19:27 #11
Jeg smider lige et svar du kan acceptere, så andre kan se at dit problem er "løst" :)

Du må endelig skrive her eller på min mail cco AT coretech DOT com hvis du har yderligere spørgsmål til emnet :)