Avatar billede sprucemoose Nybegynder
15. april 2009 - 14:00 Der er 5 kommentarer

har problemer med at min softwarevpn ikke kan komme ud af xp

Jeg har en sonicwall software vpn der bruger ipsec m.m. Den har problemer med at komme ud af win xp. Noget blokere og jeg har prøvet at slå firewall, antivirus m.m. fra men er som om man lige kan være heldig så kommer man på og der bliver udvekslet nøgler osv.. Men langt de fleste tilfælde sker der intet og kan intet se i loggen i firewall'en. Min vurdering er at et eller andet i win xp spærer for det.. Skal siges det virker bedre fra en kablet internetforbindelse end eks. en 3G eller diverse trådløse.

Nogen der har en ide til hvad det kan skyldes?

Mvh
Sprucemoose
Avatar billede CCodam Nybegynder
15. april 2009 - 14:52 #1
Jeg ved ikke om dette kan skyldes dit problem, men jeg har ført haft problemer med at SonicWall ikke kan connecte til DNS serveren, når den har forbundet sig...

Luk din VPN forbindelse ned og prøv så følgende:
- Under netværksforbindelser at højreklikke på "SonicWall Virtual Adapter" og vælge Egenskaber.
- Marker "Internetprotokol (TCP/IP)" og tryk Egenskaber
- Vælg "Brug følgende DNS-serveradresser", skriv som minimum den Foretrukne ind og tryk ok

Ellers så skift til Microsoft VPN :P synes jeg har haft så mange problemer med SonicWall :/
Avatar billede sprucemoose Nybegynder
15. april 2009 - 15:02 #2
Hej

Jeg syntes ikke lige jeg har en netværksforbindelse der hedder noget med sonicwall? Kan godt være jeg misforstår? Jeg bruger pt et 3g modem, hvis det har noget at sige, da det virker bedre med et alm. kabel fra en adsl eller lign.
Avatar billede CCodam Nybegynder
15. april 2009 - 15:13 #3
#2 har du ikke installeret en SonicWall klient på din computer? denne burde bestemt lave en SonicWall Virtual Adapter :|
http://peecee.dk/upload/view/165071
Avatar billede sprucemoose Nybegynder
15. april 2009 - 15:30 #4
jo der er installeret en klient på computeren. Men syntes ikke lige jeg kan finde det nævnte hmm
Avatar billede sprucemoose Nybegynder
01. marts 2011 - 08:26 #5
En eller anden send et svar så jeg kan lukke den her..