Avatar billede riversen Nybegynder
14. april 2009 - 20:53 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

domain admins og fuld mailboxadgang

Hej,

jeg mangler en procedurebeskrivelse for hvordan man giver fuld mailboxadgang til fx domain admins. De har jo deny i "send as" og "receive as" ved en ud af boxen installation. Jeg har vha. adsiedit fået fjernet deny fluebenen jvf. en beskrivelse jeg har fundet, men "administrator" har fortsat ikke fuld adgang til alle mailboxe.

Jeg har arbejdet med flere miljøer, hvor det var sat op, men har egenlig aldrig selv forsøgt. Så håber nogen kan hjælpe med guldkornene.
Avatar billede strych9 Praktikant
16. april 2009 - 22:56 #1
Bare højreklik på feks information store og vælg properties. Der er et security faneblad hvor du kan fjerne "inheritable permissions". Præcist ligesom med NTFS permissions på en folder.
Avatar billede riversen Nybegynder
17. april 2009 - 06:18 #2
ja, men jeg tænkte mere, hvor nedarver de fra. Det er nemlig ikke den metode der er benyttet i de andre installationer jeg har haft fat i, og jeg ved ikke præcist hvilken konsekvens det kan have for fremtiden.

Jeg har været inde i ad schema mmc'en og fjerne det derinde, men der er stadig ikke adgang.
Avatar billede strych9 Praktikant
17. april 2009 - 06:36 #3
De nedarver så vidt jeg husker fra administrative group osv. Der kan sættes permissions på flere niveauer i ESM.
Konsekvenser for fremtiden. Der er ikke rigtigt nogen. Hvis du kører best practice analyzer på en installation hvor du har fjernet nedarvning på feks information storen, så tuder den ganske vist lidt, men i praksis har jeg aldrig set det være et problem. Vores firma gør det konsekvent på alle Exchange og SBS installationer vi har med at gøre, så der er en god population at konkludere ud fra der. =)
Avatar billede riversen Nybegynder
17. april 2009 - 17:53 #4
der er ikke et security faneblad for en administrative group. Det kan som sagt laves nogle ting i schema mmc'en (jeg fandt også nogle beskrivelser af det), men det er som om det ikke gjorde hele tricket. Jeg prøver at rode videre med det i aften.
Avatar billede riversen Nybegynder
17. april 2009 - 18:03 #5
sludder...adsiedit.msc
Avatar billede riversen Nybegynder
17. april 2009 - 18:13 #6
det virker faktisk, hvis bare jeg ikke gør det med "administrator"... andre domain admins virker
Avatar billede riversen Nybegynder
18. april 2009 - 17:41 #7
kan du ikke lige droppe en linie på messenger
Avatar billede strych9 Praktikant
18. april 2009 - 20:00 #8
Done, men jeg tror jeg sætter mig og samler nogle nye møbler nu. Later...
Avatar billede riversen Nybegynder
19. april 2009 - 06:59 #9
fik ingen besked
Avatar billede strych9 Praktikant
01. maj 2009 - 20:10 #10
Nå, Don Iversen, jeg har sendt beskeder nu og da men har ikke fået noget svar, så jeg antager at du ikke får dem. Fang min messenger på tragedy_rm, som er en hotmail.com adresse, hvis du har lyst.
Avatar billede riversen Nybegynder
02. maj 2009 - 08:25 #11
ok, har prøvet at pinge en enkelt gang nu, så må vi se om det kører bedre den vej.