Avatar billede xcover Nybegynder
14. april 2009 - 19:15 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Antal filer i en mappe

Hejsa,

Hvordam tæller jeg hvor mange filer der er i en given mappe ? Altså inklusiv undermapperne...

Jeg har nemlig bygget et billede galleri vha. mappe struktur, men kunne rigtig godt tænke mig at vise på forsiden hvor mange billeder er ligger i mappen "Images" i alt, og der er en del undermapper...
Avatar billede ZTempo Nybegynder
14. april 2009 - 19:31 #1
Hvis du bare vælger egenskaber for en mappe (højreklik > nederst)burde den under generelt optælle hvor mange filer og undermapper der ligger i mappen, det kan jeg i hvert fald...
Avatar billede keysersoze Guru
14. april 2009 - 19:48 #2
jeg tror du skal læse spørgsmålet en ekstra gang ztempo...

Du skal benytte FSO til at gennemløbe mapper og bruge count på files. Lidt eksempler på FSO her http://www.web-dev.dk/post/2008/10/FileSystemObject---FSO.aspx og noget mere passende til din nuværende udfordring her http://msdn.microsoft.com/en-us/library/ebkhfaaz(VS.85).aspx
Avatar billede xcover Nybegynder
14. april 2009 - 19:49 #3
ZTempo -> Yep
Men ville gerne "hive" det tal ud med noget ASP, så den automatisk optæller antallet af billeder der er i mappen :)
Avatar billede xcover Nybegynder
14. april 2009 - 20:01 #4
keysersoze -> Takker
Men dvs. at jeg bliver nød til at scripte mig ud af det ?
Altså loope alle mapper og undermapper igennem hver gang... Havde nemligt håbet der var en FSO file.count funktion eller noget :)
Avatar billede keysersoze Guru
14. april 2009 - 22:23 #5
der er jf sidste link en count - men den tæller kun i en given mappe og ikke alle undermapper, så ja - du skal selv loope igennem.