Avatar billede frederik310 Nybegynder
14. april 2009 - 16:59 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

WinXP superadminstrator

Jeg har fra start kørt alt fra brugeren "adminstrator" og kom nu ved en fejltagelse til at lave den første bruger på denne computer nogensinde. Det vil sige at nu er min "adminstrator" bruger ikke synlig på login skærmen med mindre jeg starter i fejlsikret tilstand og kan ikke komme til mine dokumenter, skole notater osv.. Brugeren har jeg fået oprettet er en adminstrator bruger og kan ikke slette den. any help?
Avatar billede cmoz Praktikant
14. april 2009 - 17:23 #1
Tryk CTRL+ALT+DEL to gange i Welcome Screen, så kommer loginboks frem. Skriv Administrator som brugernavn.

Du kan også gøre den synlig permanent, selv om der er andre admin konti enabled. Du kan gøre dette, ved at rette det i registreringsdatabasen eller via TweakUI. Se mere her:
http://windowsxp.mvps.org/admins.htm
Avatar billede frederik310 Nybegynder
14. april 2009 - 18:16 #2
En ven fixede det inden du noget at svarer så ved ikke om det ville have virket. Han fortalte mig at jeg skulle gå i kommandopromte og skrive "net user", hvor efter jeg kunne finde den bruger jeg var kommet til at oprette og så skrive "Net user <brugernavn> /del" herved blev brugeren slettet og min "administrator" bruger kom igen til syne.
Avatar billede j3ppah Novice
16. april 2009 - 10:22 #3
du kan også have begge brugere... du skal bare gå ind i cmd,
Skriv net user administrator (Kode uden parantes) /active

Så har du begge brugere under login.

fx.

net user administrator password /active
Avatar billede ksoren Nybegynder
16. april 2009 - 10:30 #4
#3 problemet er xp's velkomst skærm. Den skjuler som standard (kan ændres) den indbyggede admin, hvis der findes en anden og aktiv konto med admin-status.
Avatar billede j3ppah Novice
16. april 2009 - 10:40 #5
Ved at skrive net user administrator password /active
Skulle den gerne blive vist, selvom der er andre. er 95% sikker