Avatar billede mr.intel Nybegynder
06. juli 2001 - 15:34 Der er 27 kommentarer og
3 løsninger

Slette en fil

Kan jeg gøre sådan at windows ikke benægter at slette en fil? Jeg går ud fra det er noget med regedit men jeg ved ikke hvad. Hver sød og hjælp mig! :)
Avatar billede codebase Praktikant
06. juli 2001 - 15:37 #1
slet den i dos !!

hvis ikke du kan få lov til det,, så brug en attrib -r [filnavn] føst.

_codeb@se.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
06. juli 2001 - 15:37 #2
En bestem fil, eller alle filer?

En bestemt, højre klik på den vælg properties, sæt et flueben i read-only (skrivebeskyt).

Alle filer ved jeg ikke, men jo det er nok i registry.
Avatar billede handmade Nybegynder
06. juli 2001 - 15:37 #3
Der er en del filer der bruges af windows og derfor kun kan slettes fra en dospromp FØR windows starter.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
06. juli 2001 - 15:38 #4
DOH, du mente omvendt, fjern READ-ONLY fluebenet!!!  ;-) Sorry my fault.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
06. juli 2001 - 15:39 #5
Handmade>> altid en dårlig ide at slette filer windows bruger!! ;-)
Avatar billede mr.intel Nybegynder
06. juli 2001 - 15:40 #6
Hvordan sletter jeg i dos. Jeg er nemlig ikke så gammel at jeg kan huske dos og har derfor kun brugt det til at formatere i!
Avatar billede mr.intel Nybegynder
06. juli 2001 - 15:41 #7
james_t_dk det er fordi jeg er kommet til at lave en kopi af en fil windows bruger!
Avatar billede james_t_dk Juniormester
06. juli 2001 - 15:41 #8
mr.intel>> Så slet dem i windows, ved at fjerne skrivebeskyttelsen
Avatar billede mr.intel Nybegynder
06. juli 2001 - 15:42 #9
den er ikke skrive beskyttet
Avatar billede handmade Nybegynder
06. juli 2001 - 15:42 #10
del mellemrum filens navn (når du har skiftet til det rigtige bibliotek)
Avatar billede mr.intel Nybegynder
06. juli 2001 - 15:42 #11
hvordna skifter jeg bibliotek?
Avatar billede handmade Nybegynder
06. juli 2001 - 15:44 #12
cd\\
Avatar billede james_t_dk Juniormester
06. juli 2001 - 15:44 #13
mr.intel, er filen stor, eller har den en lige gyldig lille størrelse. Men ellers starter du en DOS-prompt, skriver stien til der du vil hen.

CD.. for at gå et bibliotek tilbage
CD navn for at gå frem til det directory der hedder navn, men kun et directory ad gangen.
DIR /P for at vise indholdet af et directory en skærm side ad gangen.
Codebase fortalte vist hvordan du sletter filen.

DOS kommer du lettest i med din win98 boot disk.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
06. juli 2001 - 15:46 #14
handmade>> cd\\ skifter til rod biblioteket.

Mr. intel>> hvilket bibliotek vil du i? Er du sikker på at du ikke kan leve med at der er en kopi?
Avatar billede mr.intel Nybegynder
06. juli 2001 - 15:47 #15
C:\\WINODWS\\SYSTEM\\
Avatar billede mr.intel Nybegynder
06. juli 2001 - 15:47 #16
Hvad er rod biblioteket?
Avatar billede handmade Nybegynder
06. juli 2001 - 15:48 #17
james t dk cd\\skifter ti hviketsomhelst bibliotek
cd.. skifter til rod
Avatar billede james_t_dk Juniormester
06. juli 2001 - 15:48 #18
når du booter på din disketter står der a:\\ så skriver du følgende, en linie af gangen, med ENTER efter hver linie.

c:

cd\\

cd windows

cd system
Avatar billede james_t_dk Juniormester
06. juli 2001 - 15:50 #19
handmade>> CD\\ skifter til roden på min maskine, fra c:\\windows\\system. CD.. skifter et bibliotek ned på min maskine. Prøv på din egen!
Avatar billede james_t_dk Juniormester
06. juli 2001 - 15:51 #20
mr.intel>> hvad hedder filen?
Avatar billede mr.intel Nybegynder
06. juli 2001 - 15:58 #21
userny.exe
Avatar billede mr.intel Nybegynder
06. juli 2001 - 15:59 #22
Men nu har jeg slettet filen. Men hvordna sletter man så et helt bibliotek?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
06. juli 2001 - 16:00 #23
deltree bibliotek
Avatar billede mr.intel Nybegynder
06. juli 2001 - 16:02 #24
deltree?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
06. juli 2001 - 16:02 #25
Det sletter biblioteket bibliotek, men der kommer en advarsel først, og du skal så vidt jeg husker stå i det bibliotek hvor DIR /P viser det bibliotek du vil slette.
Avatar billede mr.intel Nybegynder
06. juli 2001 - 16:02 #26
findes der et sted hvor man kan få en oversigt over dos-kommandoer?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
06. juli 2001 - 16:03 #27
Hvis du vil slette biblioteket DATA der likker på stien C:\\WINODWS\\SYSTEM\\DATA Skal du som før stå i biblioteket system, og skrive:
deltree data
Avatar billede james_t_dk Juniormester
06. juli 2001 - 16:07 #28
Avatar billede james_t_dk Juniormester
06. juli 2001 - 16:09 #29
Ovenstående er DOS7 (Win95) kommandoer, der kan være flere eller færere kommandoer i andre dos versioner.
Avatar billede Slettet bruger
06. juli 2001 - 17:23 #30
Hvis en fil er ibrug, vil Windows under alle omstændigheder nægte at slette den indtil den er lukket ned. Har en fil været i brug under windows 2000, kan man ind i mellem så langt, at den først kan slettes efter næste boot.