Avatar billede daphne Novice
14. april 2009 - 12:52 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Photoshop Lassoe-tool er forsvundet..

Jeg har siddet lidt og leget med Photoshop CS4, og har været inde og forsøge at finde magic lassoe tool.. men så er min almindelige 'lasso' forsvundet sporløst, og jeg ved ikke hvordan jeg skal få den frem igen ?

Håber meget nogen kan hjælpe mig.

Med venlige hilsner
Gitte Daphne
Avatar billede prodic Mester
14. april 2009 - 13:16 #1
Du har vel ikke bare fået valgt et andet Lasso-tool ved at holde musen nede og på den vis fået det valgt?

Du kan altid skife med genvejstasten (L) mellem de forskellige Lasso-værktøjer.
Avatar billede daphne Novice
14. april 2009 - 13:44 #2
Det ved jeg rent faktisk ikke om jeg har fået gjort..

Hvor skal jeg sætte markøren når jeg vælger genvejs-tasten L ?? - og skal der ikke trykkes på ctrl eller alt samtidig eller noget i den stil ??
Avatar billede daphne Novice
14. april 2009 - 13:46 #3
Hvordan kan jeg så få den tilbage igen ?
Avatar billede prodic Mester
14. april 2009 - 14:09 #4
Du kan skifte mellem alle værktøjerne med genvejstaster, og de virker uden Ctrl/alt/æble etc.
Dog med den undtagelse af hvis du er i et tekst-felt, så virker de ikke.
Så du dasker bare L-tasten et par gange, så skulle du gerne skifte mellem de 3 mulige Lasso-værktøjer.
Avatar billede daphne Novice
14. april 2009 - 14:14 #5
Øh.. 'æble', den funktionstast har jeg ikke, det er vist kun mac-brugere, der har denne æble-tast ;-)

Men vil det sige, at jeg i Windows kan bruge Alt+ctrl + funktionstast ??

Hvis jeg gør det, og holder curseren henne ved det punkt ude til venstre, hvor min lasso er forsvundet fra, og trykker Ctrl+alt+L-tasten, så kommer jeg ind under 'Levels* ?
Avatar billede dortek Nybegynder
14. april 2009 - 14:26 #6
Klik og hold musen (et sekund eller mere) over det magnetiske lassoværktøj i værktøjskassen. KOmmer det almindelige lassoværktøj så ikke frem i popuplisten?
Avatar billede daphne Novice
14. april 2009 - 14:35 #7
Nej, det gør den ikke :-( - den er pist-borte-væk :-(
Avatar billede daphne Novice
14. april 2009 - 14:37 #8
Meeen, den kommer frem, hvis jeg højre-klikker på lasso-værktøjet :-) *weee*

Takker mange gange for hjælpen :-)

Mange hilsner fra
Gitte Daphne
Avatar billede daphne Novice
14. april 2009 - 14:37 #9
Dortek, er du ikke sød at skrive et 'svar-indlæg', så du kan få dine point ??
Avatar billede prodic Mester
14. april 2009 - 14:38 #10
Som skrevet så virker genvejstasterne UDEN ctrl/alt/æble-tasterne. :-)

Du skal tilmed ikke engang stå noget bestemt sted. Bare at du klikker på L-tasten, så er alt i den skønneste orden.

Alle værktøjerne i værktøjsbaren har deres unikke genvejstast, som virker uden ctrl/alt/æble.
Du kan dog også skifte som beskrevet tidligere med musen, og som "dortek" lige har gentaget.
Avatar billede dortek Nybegynder
14. april 2009 - 14:41 #11
Prøv at nulstille Photoshop ved at holde ctrl+alt+shift nede lige nøjagtigt sekundet efter du har bedt programmet om at starte op. Herved bliver alle indstilliger nulstillet og du burde få dit værktøj tilbage...
Avatar billede dortek Nybegynder
14. april 2009 - 14:42 #12
Nåå, så ikke lige at du havde løst det. Det var jo godt ;-)
Avatar billede daphne Novice
14. april 2009 - 14:56 #13
Jeg siger mange tak for hjælpen :-) - var simpelthen lige ved at kløjs i det :-)

Mange hilsner fra
Gitte Daphne