Avatar billede sovsekoder Nybegynder
13. april 2009 - 23:29 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Job-marked for MOSS 2007/2003 udviklere

Er der nogen der har en god fornemmelse af hvordan jobmarkedet for MOSS-udviklere ser ud?

Er der mange udviklere med MOSS-kompetence / er det svært for firmeaer at skaffe en MOSS-udvikler til en fast stilling?

Hvordan er niveauet for MOSS-udviklere, er der langt imellem eksperterne?

Alle meninger/fornemmelser er yderst velkomne. Jeg er blot interesseret i at få en fornemmelse af hvordan det ser ud, jeg er ikke ude efter tal og statistikker...
Avatar billede arne_v Ekspert
14. april 2009 - 04:19 #1
Hvis du kigger lidt på stillings annoncer på jobworld.dk og andre, så vil du se en hel del MOSS jobs.

Så jeg vil sige at der er klar efterspørgsel.

Uden at have noget konkret at have det i så vil jeg gætte på at kvaliteten er stærkt svingende.
Avatar billede sovsekoder Nybegynder
14. april 2009 - 09:58 #2
Jeg har en fornemmelse af at der er mange MOSS-konsulenter, men jeg er ikke klar over hvordan billedet ser ud for "fastansatte".

Jeg har begrænset MOSS-viden (læs MOSS-begynder :D), og er nysgerrig efter hvordan jeg vil stå i en job-samtale til en MOSS-udvikler stilling.
Avatar billede arne_v Ekspert
14. april 2009 - 15:12 #3
Det er nok typisk at en virksomhed faar etableret en MOSS loesning med ekstern hjaelp.

Men det firma som er ekstern hjaelp kan jo godt fastansaette folk.

Og et stoerre firma kunne sagtens fastansaette til at vedligeholde deres loesning.

Bemaerk dog at den slags job jo nok er lidt andereledes end at skulle rundt til nye kunder hele tiden.
Avatar billede sovsekoder Nybegynder
14. april 2009 - 16:02 #4
ok. tak for svarene arne. Jeg lader den stå lidt (inden jeg lukker spørgsmålet), hvis andre har noget at byde ind med.
Avatar billede sovsekoder Nybegynder
15. april 2009 - 19:36 #5
.... der kommer nok ikke mere snak om den sag :D - smider du et svar arne?
Avatar billede arne_v Ekspert
15. april 2009 - 19:43 #6
gerne